Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ۱۲ ماه جاری میلادی گزارش گمراه‌کننده‌ای را که توسط تیم تحقیقاتی غیرقانونی و تاسیس شده توسط آمریکا جمع‌آوری شده است، منتشر کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «این گزارش نتیجه‌گیری‌های جعلی و دروغینی داشته است که یک رسوایی دیگر برای سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به‌شمار می‌رود و گزارش‌های گذشته این تیم‌های تحقیقاتی در سال‌های ۲۰۱۸ درمورد دوما و سال ۲۰۱۷ درمورد حوادث الطامنه بر این رسوایی می‌افزاید و تاکید می‌کند که هدف از جعل این نتجیه‌گیری‌ها، وارونه کردن حقایق و متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در حادثه ادعایی سراقب در سال ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: «این گزارش جعلی براساس اطلاعاتی که تروریست‌ها و گروه "کلاه سفیدها" و نیز دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشور‌های متخاصم با سوریه ارائه شده، تنظیم گردیده و این تیم تحقیقاتی هیچ بازدیدی از محل حادثه ادعایی نداشته است.»

این بیانیه می‌افزاید: «جمهوری عربی سوریه به‌شدت این گزارش را محکوم می‌کند و آن را به‌طور کامل رد می‌کند. سوریه هیچ زمانی از گاز‌های سمی در سراقب یا هر شهر و روستای دیگر استفاده نکرده است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه سوریه تسلیحات شیمیایی تحولات سوریه سراقب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند