Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار محمدیه گفت: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، کمبود اتوبوس و نبود نردبان بلند مرتبه برای اطفای حریق در برج های مسکونی ناحیه شهری مهرگان از مهمترین چالش های شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یحیی رحیم لو در نشست شهرداران با استاندار قزوین که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد گفت: در ارتقای جایگاه شهرداری محمدیه از رتبه 7 به هشت از سال 85 تلاش های زیادی صورت گرفت و شهرداران و اعضای شوراها در دوره های گذشته هم تلاش کردند و خرسندیم که در این دوره به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ضمن افزایش چند برابری بودجه شهرداری توانستیم با رویکرد خوب اعضای شورا بیش از 73.5 درصد اعتبارات را برای بخش عمرانی و26.5 درصد برای امور جاری تعریف کنیم که این رویکرد به توسعه شهری منجر خواهد شد.

احداث درمانگاه و جاده دسترسی مهرگان به قزوین در اولویت است

وی بیان کرد: مهمترین دغدغه شورا و شهرداری محمدیه، توجه به امور فرهنگی است و در این راستا با اختصاص 25 میلیارد و 300 میلیون تومان برنامه های خوبی برای اجرا در بخش فرهنگی تعریف شده که می تواند به ایجاد نشاط و شادابی و کاهش آسیب های اجتماعی در این شهر کمک موثری باشد. 

رحیم لو تصریح کرد: با همه چالش ها و مشکلاتی که در تامین منابع مالی داریم توانسته ایم با مدیریت منطقی و همراهی خوبی که ایجاد شده فعالیت های عمرانی را شتاب بخشیم و در اردیبهشت ۷ کلنگ زنی و چند افتتاح داریم تا امید و نشاط در میان شهروندان تقویت شود.

شهردار محمدیه یادآورشد: بازدیدهای مسئولان استانی و نمایندگان از ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه برای مردم بسیار امید بخش بوده و آنها را به حل مشکلات خود امیدوار کرده است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل ضروری است

رحیم لو گفت: متاسفانه ناوگان حمل و نقل شهر محمدیه فرسوده است و برای جابجایی مردم به حداقل 5 دستگاه اتوبوس جدید و بیش از 5 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیازمندیم.

شهردار محمدیه اظهارداشت: محمدیه امروز با الحاق ناحیه شهری مهرگان، دومین شهر پرجمعیت استان و اعتبارات آن هم در میان شهرداری ها شاخص است و این روند مدیون همدلی شهردار و شورا و کمک مدیران استانی است.

واگذاری 250 هکتار زمین در مهرگان برای تامین منابع مالی

رحیم لو اضافه کرد: در صورت واگذاری 250 هکتار زمین در مهرگان و الحاق آن قادریم سقف بودجه خود را به 500 میلیارد تومان رسانده و در تامین زیر ساختهای شهری اقدمات بیشتری را انجام دهیم.

شهردار محمدیه در ادامه اظهارداشت: یکی از نیازهای اساسی ما دسترسی جاده قدیم به مناطق 4 و 5 و 6 می باشد که امیدواریم با کمک مسئولان استان برای اجرای آن در سال جاری اقدام لازم صورت گیرد.

رحیم لو گفت: در ناحیه شهری مهرگان در اجرای طرح اقدام ملی تعداد ۱۲۰۰ مسکن احداث خواهد شد و با الحاق ۲۵۰ هکتار به شهر محمدیه ۱۲۰ هزار نفر جمعیت اسکان می یابند که باید نیازهای آنها تامین شود.

وی بیان کرد: احداث کتابخانه و ورودی شهر محمدیه با 40 مبلیارد تومان، ساختمان آتش نشانی با ۱۰ میلیارد تومان و اجرای دهها طرح عمرانی چهره این شهر را متحول می کند و آینده روشنی را ترسیم خواهد کرد.

شهردار محمدیه یادآورشد: مهمترین چالش ما در محمدیه فرسودگی ناوگان و کمبود اتوبوس و نردبان بلند مرتبه برای اطفای حریق در برج ای مسکونی است که از استاندار محترم انتظار حمایت و کمک داریم.

وی گفت: پروژه تجاری بیتا کیش پس از 5 سال با مشارکت بانک انصار و شهرداری محمدیه دوباره فعال شده و اجرای مجتمع مروارید هم می تواند در رونق این شهر موثر باشد.

رحیم لو از برگزاری کلاس های مجازی توسط مدیرکل دفتر شهری استانداری هم تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری محمدیه ناحیه شهری مهرگان شهردار محمدیه شهر محمدیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهارکرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلا نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

شهردار مشهد مقدس افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است، چرا که ویترین خدمات دولت است. امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

قلندرشریف افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده است و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسایل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آنها استقبال می‌کنیم.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: امروز مشهد به عنوان دبیرخانه خلاقیت کلان شهرها تعیین شده است و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت، مشهد پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و ... هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تاثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

قلندرشریف گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود