Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@08:30:50 GMT

از مذاکرات وین نترسید، ما منطق قوی داریم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۴۹۳۰

از مذاکرات وین نترسید، ما منطق قوی داریم

غنی‌سازی 60 درصدی ایران پاسخ به خباثت رژیم صهیونیستی بود گروه سیاسی/ رئیس جمهوری روز گذشته در هیأت دولت اعلام کرد ایران پاسخ تروریسم هسته‌ای رژیم صهیونیستی را با دو اقدام داد؛ غنی‌سازی 60درصد و جایگزینی سانتریفیوژهای از رده خارج شده با ماشین‌های جدیدتر و قوی‌تر.

حجت‌الاسلام حسن روحانی از تعبیر «بریدن دو دست دشمن» استفاده کرد تا نشان دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها جنایت‌های دشمنان را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، بلکه نخواهد گذاشت آنها دست ایران را در مذاکرات وین خالی کنند، آن هم با آسیب زدن به توان هسته‌ای کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در همین حال، منتقدان داخلی دولت را هم خطاب قرار داد و به آنان گفت نباید از مذاکره ترسید، ولو اینکه طرف مذاکره امریکا باشد، همچنان که جمهوری اسلامی ایران در دوره‌ای از مذاکره با دشمن غداری مانند صدام هم نترسید و توانست بخشی از منافع خود را از طریق مذاکره تأمین کند.  براین اساس، او تأکید کرد که مطابق 24 میلیون رأیی که در انتخابات کسب شده است، او حتی تا آخرین ساعت دولت هم از تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها و فشارها از روی ملت ایران فروگذار نخواهد کرد. او درعین حال از منتقدان هم دعوت کرد که مسأله مذاکرات وین را که مربوط به حق اساسی ملت است به انتخابات و رقابت‌های معطوف به آن گره نزنند و بگذارند دولت کار خود را انجام دهد.
دو پاسخ ایران به تروریسم هسته‌ای رژیم صهیونیستی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی دیروز در هیأت دولت، اقدام ایران در آغاز غنی‌سازی 60 درصدی را پاسخ به تروریسم هسته‌ای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: غنی‌سازی 60 درصدی ایران پاسخ و مقابله با خباثت بود، شما نمی‌توانید جنایت کنید، ما دست شما را می‌بریم و با جایگزین کردن سانتریفیوژهای IR6 به جایIR1 و غنی‌سازی 60 درصدی دو دست شما را زدیم.رئیس جمهوری خطاب به مردم تأکید کرد: مردم ما بدانند اگر روزی علیه ملت ما توطئه کردند و اگر صهیونیست‌ها علیه ما اقدامی انجام دهند، پاسخ خواهیم داد و نخستین اقدام ما این بود که اگر IR1 را دچار مشکل کردند، IR6 را جایگزین آن کردیم.او خطاب به صهیونیست‌ها افزود: شما می‌خواهید در مذاکرات دست ما خالی باشد، اما ما با دست پر در مذاکرات حاضر می‌شویم و به جای غنی‌سازی 67/3 درصدی، غنی‌سازی 60 درصد انجام می‌دهیم، اما در عین حال فعالیت ما صرفاً و قطعاً صلح‌آمیز و همچنان تحت نظر آژانس خواهد بود.
از مذاکره نترسیم، ما منطق قوی داریم
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود که نگاه به داخل داشت، با بیان اینکه چرا از مذاکرات می‌ترسیم و از حرف زدن فرار می‌کنیم، گفت: ما قدرتمند هستیم و ضعیف نیستیم، با امریکا مذاکره می‌کنیم و او را سرجایش می‌نشانیم، همانطوری که قبلاً هم این کار را کرده‌ایم، ما منطق قوی برای مذاکره داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم. او لازمه رسیدن به «یسر» و آسایش و گشایش را پایان جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه دشمنان دانست و افزود: باید دست ظالمی که زندگی مردم را حتی در تهیه واکسن و مواد غذایی به گروگان گرفته، قطع کنیم. بعضی‌ها می‌گویند دست ظالم باید قطع شود، منتها مثلاً خوب نیست در اردیبهشت و خرداد انجام شود و اگر مثلاً به تیرماه برسیم ایرادی ندارد! در حالی که باید دست ظالم را فوراً قطع کرد و اگر یک ساعت هم زودتر بتوانیم این کار را بکنیم، باید این کار را انجام دهیم.روحانی گفت: چرا ما از مذاکرات و از حرف زدن می‌ترسیم؟ مگر قرآن نمی‌گوید با کفار هم جدال احسن کنیم، ما قدرتمند هستیم، خودمان را ضعیف نبینیم، فکر نکنید ما ضعیف هستیم. ما قدرتمند هستیم حتی اگر با امریکا هم مذاکره ‌کنیم. همان‌طور که در برجام مذاکره کردیم و او را سر جای خودش نشاندیم. ما توانمند هستیم. اینقدر روی توان ما شک نکنید. چه کسی گفته در مذاکره با ابرقدرت ناتوان هستیم.
اجازه امام (ره) به مذاکره با صدام
رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در عرصه تولید، تکنولوژی‌های پیشرفته، قدرت نرم و مذاکره هم توانمند است، چرا که دارای منطق قوی هستیم که می‌توانیم با آن دشمن را سر جای خود بنشانیم، اظهارکرد: مگر عراق با ما هشت سال جنگ نکرد و صدام و صدامیان این همه کشتار و ظلم و جنایت نکردند اما یک زمانی هم که لازم شد مذاکره کنیم، امام(ره) اجازه مذاکره داد. لذا در شهریور سال 67 مذاکره با عراق را در ژنو شروع کردیم و مذاکره 2 سال ادامه داشت و با آن آدم غدار، با آن آدمی که آن همه در ایران کشتار کرد، مذاکره کردیم. لذا هر کسی می‌خواهد باشد، با مذاکره مشکل نداریم و با منطق خودمان مذاکره می‌کنیم.نگرانی‌های انتخاباتی از مذاکرات وین
روحانی با بیان اینکه از مذاکره وین نترسید، اضافه کرد: بعضی‌ها می‌ترسند، نگران هستند که مثلاً این مذاکره زود به نتیجه برسد و فوری تحریم برداشته شود، مثلاً در انتخابات مشکل پیدا کنند این‌طوری هم که نیست، مذاکره پیچیدگی‌های خودش را دارد اینقدر نگران نباشیم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه عجله‌ای هم برای مذاکره نداریم و این وابسته به طرف مقابل است، ادامه داد: ما آماده‌ایم و حرف ما هم روشن است می‌گوییم امریکا باید به همان شرایط سالی که برجام را امضا کردیم... یعنی به تیرماه 94 برگردد و همان توافقی را که داشتیم بر مبنای قطعنامه 2231 آن اجرا کنیم، لذا حرف ما روشن است به محض اینکه امریکا اجرا کرد و مشاهده کردیم که درست است و عملیاتی است ما هم بلافاصله به همه تعهدات‌ خود برمی‌گردیم. روحانی گفت: آنهایی که می‌خواهند نسبت به فعالیت صلح‌آمیز و قانونی ایران اخلال ایجاد کنند در پاسخ آنها ما باز هم در چارچوب قانون عمل می‌کنیم و اگر صهیونیست‌ها علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند قطعاً پاسخ خواهیم داد و اولین پاسخ را هم دریافت کردند و هر دو دست آنها را قطع کردیم اما در عین حال فعالیت ما قطعاً و صرفاً صلح‌آمیز است و تحت نظر آژانس بین‌المللی اتمی است.
دولت شرایط راستی‌آزمایی را طراحی کرده است
رئیس جمهوری در ادامه در پاسخ به نگرانی برخی نسبت به راستی آزمایی رفع تحریم‌ها با بیان اینکه هر زمان که طرف مقابل به تعهدات خود برگردد همان روز به عین برجام برمی‌گردیم، تصریح کرد: به شرط آنکه در عمل ببینیم که عمل به این تعهدات واقعی است و آن را راستی‌آزمایی کنیم. او با بیان اینکه این هم (راستی‌آزمایی) زمان نمی‌برد، گفت: چون بعضی‌ها بلد نیستند، حرف‌هایی می‌زنند این در حالی است که ما شرایط راستی‌آزمایی را طراحی کردیم و می‌دانیم که زمان زیادی نمی‌برد. اینکه وزیر نفت اعلام کند که می‌تواند نفت را بفروشد و رئیس بانک مرکزی بگوید که قادر است جابه‌جایی پول را براحتی انجام دهد، زمان زیادی نمی‌برد و وقتی واقعاً و در عمل به تعهدات عمل ‌شود بلافاصله به تعهدات خود برمی‌گردیم.
تلاش برای رفع تحریم تا آخرین ساعت کار دولت
روحانی با تأکید بر اینکه مسیری که امروز آن را اتخاذ کردیم، مسیری است که مردم آن را می‌خواهند، گفت: رئیس‌ جمهوری منتخب مردم است و 24 میلیون رأی و 73 درصد مردم که در انتخابات شرکت کردند با رئیس‌جمهوری و دولت حرف می‌زنند و دولت نظر و خواست مردم را تا روز و لحظه آخر اجرا می‌کند.رئیس جمهوری گفت: همان‌طور که در ماه اول عمل کردیم در ماه آخر هم عمل می‌کنیم. تحریم را در 100 روز اول شکستیم، بگذارید در 100 روز آخر یک بار دیگر هم می‌شکنیم، دست ما را باز بگذارید مشکلی نداریم و این کار را انجام می‌دهیم.
روحانی تأکید کرد: قرار ما در دولت این است که تا لحظه آخر فعالیت کنیم و در این راستا همه پنجشنبه‌ها افتتاح‌های مهمی خواهیم داشت و در بخش آب و برق تا مردادماه 173 طرح مهم از جمله 5 سد ملی افتتاح خواهیم کرد.رئیس جمهوری با بیان اینکه چارچوب مذاکرات را رهبر معظم انقلاب بخوبی و روشنی مشخص کردند و در همان چارچوب فعالیت خود را ادامه می‌دهیم، ادامه داد: طرف بدهکار ما عمدتاً امریکاست و اگر به تعهدات برگردد و دست از تحریم بردارد، خواهد دید که بعد از راستی‌آزمایی به کلیه تعهدات خود باز خواهیم گشت. او با بیان اینکه انتخابات روز بسیار مهمی برای کشور و مردم است و مشارکت بالا بسیار اهمیت دارد، گفت: هیچ جناح و فردی حق ندارد معیشت مردم را برای انتخابات به گروگان بگیرد.
بخش خصوصی واکسن وارد کند
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش واکسن در کنترل و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن مصونیت بالایی از مرگ و میر ایجاد می‌کند و در این شرایط حفظ جان مردم در اولویت نخست قرار دارد و باید تلاش زیادی برای وارد کردن واکسن انجام گیرد. لذا شرکت‌های خصوصی مجاز هستند واکسن مورد تأیید را به هر مقداری که می‌توانند، وارد کنند.
او با بیان اینکه بعضی‌ها به من می‌گفتند نگذارید که 4، 5 شرکت دنبال واکسن بروند، بلکه بگذارید یک واکسن باشد، ادامه داد: مشورت کردیم دیدیم تزاحمی با هم ندارند و چیزی نیست که باعث شود آن یکی به تأخیر بیفتد و چون این‌طور نیست، گفتیم اشکال ندارد، همه اینها را یاری و کمک کنید.رئیس جمهوری با بیان اینکه واکسن داخلی ممکن است در تابستان به دست مردم برسد، گفت: اما در این مقطع آوردن واکسن خارجی وظیفه ماست، وزارت بهداشت و درمان مسئولیت خودش را دارد، شرکت‌های خصوصی هم آزاد هستند که این کار را انجام دهند.
تأکید برای تأمین نیازهای رمضانی مردم
روحانی در بخش آخر سخنان خود در دولت، از وزرای مربوطه بویژه بخش اقتصادی خواست در ماه رمضان برای رفاه و تهیه اقلام غذایی و معیشتی مردم، بیش از ماه‌های گذشته تلاش کنند و همه وزرا بویژه بخش اقتصادی بسیج شوند تا مردم ماه رمضان را با سختی تجربه نکنند.او درعین حال، پرهیز از دورهمی و ترددهای غیرضرور در ماه رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: صداوسیما و فضای مجازی باید تلاش کنند، کمبودها و محدودیت‌های موجود در برگزاری مراسم مذهبی را به بهترین شکل ممکن جبران کنند.روحانی با بیان اینکه اساس اسلام، صلح و نیکی است، گفت: امسال مردم ایران و مردم بسیاری از کشورهای جهان با موج جدید بیماری مواجه شدند، لذا همه باید به همدیگر کمک کنیم و امروز وقت شعار و سخنرانی نیست، بلکه زمان عمل است و با اجرای اصول بهداشتی باید ضمن مقابله با شیوع ویروس به بخش کادر درمان که بار سنگینی بر دوش دارند، کمک کنیم.

برش
تحول در ارتباطات از افتخارات دولت است

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات و مخالفت‌هایی که سر راه گسترش فناوری‌های ارتباطی وجود داشت، تحول و انقلاب در زمینه ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان را یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: البته بعضی‌ها فکر می‌کنند که زندگی بهتر با اسلام در تضاد است و آدم باید همیشه زاهد و در فشار باشد و زندگی بسیار سطح پایین داشته باشد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر دیروز در نشست مدیران شبکه‌های ارتباطات و دانش‌بنیان، دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از افتخارات دولت برشمرد و افزود: البته اختلاف‌نظرهایی وجود داشت مبنی براینکه اگر ما وارد این فضا و انقلاب شویم، خطراتی دارد. البته در هر تحول و انقلاب خطراتی وجود دارد، اما ما باید مراقبت و راهبری کنیم.
او با اشاره به اینکه پس از شروع حرکت در فضای مجازی از سال ۹۳ اختلاف‌نظرهای فراوانی وجود داشت و برخی‌ها معتقد بودند باید جلوی این پیشرفت‌ها و حرکت‌ها را بگیریم، تصریح کرد: در دنیای امروز وقتی جهان پیشرفت می‌کند، شما نمی‌توانید عقب بمانید و نمی‌توانید همراه با حرکت جهانی نباشید آن موقع ارتباط با جهان، حرف زدن با دنیا دیگر امکانپذیر نیست.روحانی، فناوری ارتباطات و اساساً تحولات نوآورانه را ضرورتی برای جامعه و کشور دانست و با اشاره به تحولات زیرساخت فناوری مانند نسل ۳ و نسل ۴ و یا حتی نسل ۵، ورود به این عرصه‌ها را ضرورت زندگی در عصر حاضر برشمرد و اظهارکرد: زمانی گفته می‌شد این‌گونه فناوری‌ها چه مشکلاتی برای امنیت خانواده‌ها و امنیت زندگی مردم ایجاد می‌کند بله ممکن است، اما در کنارش مردم دیدند که این فناوری امنیت خوبی هم دارد.او با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم تا امروز پهنای باند ۳۰ تا ۳۲ برابر شده است، گفت: تقریباً تمام شهرهای ما الان به اینترنت پرسرعت وصل هستند و بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت وصل شده‌اند.
روحانی همچنین خواستار الکترونیکی شدن همه فرآیندهای مربوط به سرمایه‌گذاری در کشور شد و افزود: اگر می‌خواهیم افراد تحصیلکرده و دانشگاهی ما مهاجرت نکنند و در کشور بمانند، باید شغل مناسب در کشور برای آنها آماده باشد. باید کشور در مسیر توسعه باشد. بعضی از فعالان علم و دانش هستند که اگر کشور توسعه پیدا نکند آنها احساس بی‌هویتی در زندگی می‌کنند و ناچار می‌شوند که مهاجرت کنند و از استعداد خود در جای دیگر استفاده کنند.





 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری غنی سازی 60 درصدی رژیم صهیونیستی راستی آزمایی مذاکرات وین منطق قوی بعضی ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • پرسپولیس حذف شد؛ ۴ چنگ گربه‌سیاه برصورت سرخ! / آلومینیوم نترسید و صعود کرد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است