Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی/ رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به آنچه اختلاف نظر درباره تصمیم‌های ستاد ملی کرونا، بویژه در زمینه سفرهای نوروزی خوانده می‌شود، ضمن تأکید بر اینکه تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فصل الخطاب است، گفت که قرار نیست در این ستاد فقط حرف یک دستگاه ملاک باشد و اگر این‌طور بود، دیگری نیازی به حضور و دعوت همه ارکان کشور در این ستاد نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود واعظی گفت که تصمیمات این ستاد، با بررسی همه جوانب و مسائل کشور، از جمله مسائل اقتصادی و اجتماعی اتخاذ می‌شود و این طور نیست که صرفاً براساس نظر پزشکان تصمیم‌گیری شود.
فلسفه و شیوه کار ستاد ملی مقابله با کرونا
به‌گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز گذشته در حاشیه نشست هیأت وزیران، در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی کرونا و اختلاف نظرها در این ستاد درباره سفرهای نوروزی گفت: براساس نظر مقام معظم رهبری، تصمیمات ستاد ملی فصل‌الخطاب است و این موضوعی است که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و رهبر انقلاب هم تأیید کرده‌اند.
واعظی با بیان اینکه اگر کسی فکر می‌کند در این ستاد فقط مباحث در ارتباط با نظر یک دستگاه باشد، دیگر نیازی به ایجاد ستاد ملی نبود، اضافه کرد: در این صورت دیگر ستاد ملی درست نمی‌کردیم تا از مجلس، قوه قضائیه و ستاد مشترک و همه دستگاه‌های مختلف دعوت کنیم در آن حضور داشته باشند.
او با تأکید بر اینکه تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، باید با لحاظ همه عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی باشد، ادامه داد: برای یک پزشک راحت‌ترین کار این است که کل کشور را ببندید، اما برای بستن کل کشور، ابتدا باید ما بودجه بزرگی فراهم کنیم تا مثلاً یک فرد مغازه دار بتواند اجاره مغازه یا مالیات و بدهی‌های خود را پرداخت کند، بنابراین در تصمیم گیری‌ها باید همه اینها پیش‌بینی شود و صرفاً نمی‌توانیم بگوییم که ببندند، بلکه باید وضعیت همه اقشار مردم را مد نظر قرار دهیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه این تجربه و این نوع مدیریت و تصمیم‌گیری فقط مختص ایران نیست، بلکه تجربه همه کشورهای مختلف دنیا است، اظهارکرد: در همه کشورها آنچه وزارت بهداشت‌، وزارت اقتصاد یا وزارت بازرگانی عنوان می‌کنند لزوماً یک حرف نیست، بلکه باید در جایی همه حرف‌ها را شنیده شده و یک تصمیم گرفته شود.واعظی با بیان اینکه انتقادها باید در جلسات همان ستاد مطرح شود، گفت: این هم کار درستی نیست که وقتی همه مردم رعایت می‌کنند و مرگ و میر و فوتی‌ها کم و دو رقمی می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را خودش انجام داده و به آن افتخار کند؛ اما به محض اینکه اتفاقی می‌افتد یا مردم رعایت نمی‌کنند، خصوصاً این بار که در موج چهارم ویروس جهش یافته وارد کشور شد، انگشت‌مان را رو به دستگاه‌های دیگر بگیریم!
او با اشاره به نقش وزارت کشور یا وزارت راه در کمیته‌های مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا، تأکید کرد: این وزرا هرچه به آنان ابلاغ شد ، انجام دادند، بنابراین به نظر من این مقدار بی‌انصافی است که ما سخنی را نسبت به همکارانمان عنوان کنیم، روی اعصاب مردم راه برویم و مرتب حرف‌های بسیار تند و منفی بزنیم.به‌گفته واعظی، وظیفه ما حرف زدن نیست وظیفه ما عمل کردن است ما نمی‌خواهیم درباره کار به این بزرگی مرتب سخنرانی کنیم و ما حتماً باید عمل کنیم.
غنی‌سازی 60 درصدی، پاسخی به خرابکاری رژیم صهیونیستی
رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پشت اقدام خرابکارانه در سایت نطنز است، گفت: آنچه ما درباره زنجیره IR۶ و غنی‌سازی ۶۰ درصد تصمیم گرفتیم، نتیجه کارهای طرف مقابل بویژه اقدامات اخیر است.
او با تأکید بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و همه این اقدامات طی یادداشتی به آژانس اطلاع داده می‌شود که ما با چه هدفی این اقدامات را انجام می‌دهیم، ادامه داد: هرچه مذاکرات طولانی می‌شود، فشار تحریم بر ما بیشتر خواهد شد. با وجود اینکه دولت جدید امریکا اعلام کرده بود فشار حداکثری دولت ترامپ شکست خورده، عملاً با حفظ تحریم‌ها معلوم است که همان راه را دنبال می‌کند.رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: از طرف دیگر ما شاهد یک خرابکاری تروریستی بودیم و براساس آنچه علائم به ما نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی پشت این کار بوده است، از این‌رو طبیعی است که آنچه که ما درباره زنجیره IR۶ و غنی‌سازی ۶۰ درصد تصمیم گرفتیم نتیجه کارهای طرف مقابل بویژه اقدامات اخیر است.
واعظی در پاسخ به سؤالی درباره علل تضعیف امنیت سایت نطنز گفت: با توجه به اینکه مسأله نطنز امنیتی است، نمی‌توانیم صرفاً براساس علائم ظاهری و چیزی که تاکنون منتشر شده تحلیل کنیم. دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی موضوع هستند، البته به سرنخ‌ها و نکات روشنی رسیدند، بنابراین زمانی که این تحقیق تمام شد حق مردم است که از نتیجه تحقیقات مطلع شوند. او با بیان اینکه ما باید از ابزارها و فناوری‌های جدید در کنار تجربیات گذشته استفاده کنیم تا این اتفاقات تکرار نشود، شایعه نشت مواد رادیواکتیو در نطنز را هم تکذیب کرد و گفت: اتفاقی که در نطنز افتاد هیچ ارتباطی به مسأله غنی‌سازی ندارد. قسمتی که در آن خرابکاری شده است مربوط به اتصال سیم رابط برق نیروگاه و برق اضطراری بوده است و اینکه گفته می‌شود مواد رادیو اکتیو نشت پیدا کرده است به هیچ وجه درست نیست. واعظی یادآورشد: دانشمندان ما توانستند در یک زمان کوتاه فضا را عادی‌سازی کنند و برق آن را درست کنند و سانتریفیوژهای جدید را جایگزین سانتریفیوژهای آسیب دیده می‌کنند.
انتقاد از بدعت جدید مجلس
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره ارجاع سؤال از وزرا و گزارش‌های ‌آن به قوه قضائیه از سوی مجلس نیز گفت: آنچه مجلس در پیش گرفت، یک بدعت است که از یک وزیر سؤال می‌کنند و بعد این پرونده را در صحن به قوه قضائیه ارجاع می‌دهند.او تصریح کرد: این روش صحیح نیست و بیشتر مانند حرف‌هایی است که قبل از انتخابات مجلس عنوان کرده‌اند که اگر ما به مجلس برویم این کارها را انجام می‌دهیم و به‌همین دلیل به هر روشی متوسل می‌شوند.واعظی با بیان اینکه این نوع روش‌ها که اکنون پرونده تعدادی از وزیران ما را فرستاده‌اند در دولت‌های گذشته که ۸ سال مجلس داشتند سابقه نداشته است، گفت: اینکه این مجلس که هنوز یک سال هم از عمر آن نگذشته، اینگونه کارها را انجام داده است، به‌نظر می‌رسد این کار سازنده نیست و به تعاملی که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن اصرار دارد که باید بین قوای سه گانه باشد، آسیب می‌زند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه این اقدامات با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس و تبصره ۲۳۴ آیین نامه صورت می‌گیرد، افزود: این ماده برای روز مبادا و اتفاق بسیار مهم است، نه اینکه هر روز سر هر موضوعی بگویند ما این کار را انجام می‌دهیم به‌نظر می‌رسد خود آن بند قانونی هم لوث می‌شود.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس دفتر رئیس جمهوری تصمیم گیری یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟