Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:00:05 GMT

۴ کشتی‌گیر قم روی سکوی برتر مسابقات جوانان ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۰۲۶

۴ کشتی‌گیر قم روی سکوی برتر مسابقات جوانان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به منظور شناخت نفرات تیم اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی ۲۰۲۱ به میزبانی هیات کشتی استان کردستان در سالن آزادی شهر سنندج به انجام رسید و با درخشش چهار نماینده قم پایان یافت.

نفرات برتر رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در حالی مشخص شدند که این انتخابی در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به انجام رسید و نماینده‌های قم در اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم روی سکوهای اول تا سوم افتخار آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و جهان بود و در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدمهدی جواهری از استان قم به مقام سوم دست یافت، وزنی که در آن امیررضا ده‌بزرگی از هیات فارس به همراه احمدرضا ناصرپور از هیات خوزستان بالاتر از نماینده قم اول و دوم شدند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدامین جبالی‌فر نماینده موفق قم در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران بود که به دیدار نهایی نیز راه پیدا کرد اما مغلوب ایمان محمدی از تیم هیات خوزستان شد و به مقام نایب‌قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بسنده کرد، وزنی که در آن نماینده‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری سوم و چهارم شدند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که امیر عبدی نماینده استان قم بود، این کشتی‌گیر با اقتدار از سد تمامی حریفان خود عبور کرد و مجوز حضور در دیدار نهایی را به دست آورد، ضمن اینکه رقابت برای کسب رتبه نخست را از مرتضی پورعیسی نماینده استان مازندران برد و با شایستگی سکوی نخست را تصاحب کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدصادق عبداللهی از استان قم نیز به دیدار فینال رسید ولی رقابت نهایی را به مرتضی القوسی از استان مازندران واگذار کرد و بدین‌ترتیب با کسب مقام نایب‌قهرمانی به کار خود در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران پایان داد.

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم كشتي فرنگي تيم ملي انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان جوانان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختران کشور (انتخابی تیم ملی) با درخشش بانوان کردستانی در روز نخست پایان یافت.

در نخستین روز این پیکارها و در دسته ۵۹ کیلوگرم بخش جوانان، «مهنا عبداللهی» شیر دختر وزنه‌بردار تیم کردستان در جدال با پولاد سرد به مصاف حریفان خود رفت و با ارائه یک نمایش بی‌نظیر موفق به کسب سه نشان زرین طلا شد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

عبداللهی در حرکت یکضرب موفق به مهار وزنه ۶۵ کیلوگرمی شد، در حرکت دوضرب با غلبه بر وزنه ۹۲ کیلوگرمی به برتری خود تداوم بخشید تا در مجموع با ثبت رکورد ۱۵۷ کیلوگرم و با اختلاف ۲۵ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، مقتدرانه عنوان نخست و مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و سه مدال زرین طلا را برای تیم کردستان در این رقابت‌ها به ارمغان بیاورد.

کد خبر 6098268

دیگر خبرها

  • بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه