Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:46:50 GMT

ناتو از افغانستان خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۳۱۶

ناتو از افغانستان خارج می‌شود

به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ عصر چهارشنبه در نشست خبری همراه با وزیران خارجه و دفاع آمریکا که در بروکسل برگزار شد، افزود: امروز تصمیم گرفتیم که حضور ما در افغانستان چگونه باشد.

وی ادامه داد: ما نزدیک به ۲۰ سال در افغانستان بودیم. ما در حمایت از ایالات متحده پس از ۱۱ سپتامبر به آنجا رفتیم. ما هزاران نفر از کشورهای شریک و متحد هزینه دادیم که بسیاری از آنها مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ناتو اضافه کرد: ما به اتفاق از تبدیل شدن افغانستان به مامنی برای حمله به کشورهایمان جلوگیری کردیم. ما از ۱۱ سپتامبر هیچ حمله تروریستی طراحی شده از افغانستان علیه هم پیمانانمان نداشته‌ایم.

استولتنبرگ یادآور شد: بیش از یکسال پیش همه ما به توافق آمریکا و طالبان رسیدیم. از آن زمان به تدریج حضور نیروهایمان را کاهش دادیم و در حال حاضر ۱۰ هزار نیرو داریم که بیشتر آنها غیر آمریکایی هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به تصمیم آمریکا برای خروج نیروها، تصمیم گرفتیم که روند خروج نیروهای ناتو را از اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) آغاز کنیم. خروج ما منظم و با برنامه خواهد بود و برنامه داریم که طی چند ماه آن را کامل کنیم.

دبیرکل ناتو در عین حال به طالبان هشدار داد که هر حمله با پاسخ قاطع آنها روبرو خواهد شد و گفت: ما با هم وارد شدیم و اکنون هم یکپارچه خارج می‌شویم.

استولتنبرگ افزود: اما با یک تصمیم دشوار روبرو هستیم، این پایان رابطه ما با افغانستان نیست بلکه آغاز فصل نوین است. اکنون زمان آن است که مردم افغانستان صلح واقعی و پایدار را تجربه کنند، صلحی که از مردم، زنان و کودکان حفاظت کند و تایید کند که افغانستان هرگز مامنی برای تروریست‌ها نخواهد بود.

وی درباره موضوعات دیگر مطرح شده در نشست ناتو هم گفت: همچنین درباره انباشت نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین بحث شد. ناتو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند و از روسیه می خواهد به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه افغانستان ناتو طالبان ایالات متحده آمریکا ینس استولتنبرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه افغانستان اوکراین روسیه افغانستان ناتو طالبان ایالات متحده آمریکا ینس استولتنبرگ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم