Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@22:01:39 GMT

حضور نظامی آمریکا در افغانستان رو به پایان است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۵۵۳

حضور نظامی آمریکا در افغانستان، بیشترین مدت حضور در یک جنگ در تاریخ این کشور است.

خبرگزاری میزان - پس از نزدیک به ۲۰ سال از حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی نظامی آمریکا کشته شده، بیش از ۲۰ هزار نیروی آمریکایی مجروح، صد‌ها هزار نفر از افغانستانی‎ها آواره یا کشته شده و ۲ تریلیون دلار هزینه صرف شده، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفته نیرو‌های نظامی این کشور را از افغانستان خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تایم»، این اقدام به طور موثر به دخالت و حضور آمریکا در طولانی‌ترین جنگ خود در تاریخ پایان می‌دهد.

این در حالی است که طالبان در حال حاضر از زمان حضور آمریکا در افغانستان، از سال ۲۰۱۱ میلادی، بر مناطق بیشتری تسلط پیدا کرده است.

حال خروج آمریکا از افغانستان، پایانی بر جنگی مدیریت نشده است که تبعات بسیاری در برداشته که حتی مردم آمریکا هم از آن خبر ندارند.

در ماه‌های اخیر بر اثر خشونت‎ها، مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان حضور نظامی آمریکا در افغانستان؛ دولت بایدن به دنبال چیست؟

نیرو‌های نظامی آمریکا در مدت حضور در افغانستان، مشاوره‌های مفیدی برای مقابله با تهدیدات به دولت افغانستان ارائه نداده‎اند و در مقابله با تهدیدها به صورت لجستیک و هوایی از نیرو‌های افغانستان حمایت نکرده‎اند.

بر اساس داده‌های سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰ و در درگیری‎های روزانه، به طور میانگین ۸ نیروی دولتی کشته و ۱۵ نفر مجروح شده‎اند.

در حال حاضر، به طور رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا و حدود ۷ هزار نیروی نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند.

برای بسیاری از صد‌ها هزار آمریکایی که در جنگ حضور داشتند، جنگیده بودند، یا یکی از نزدیکان خود را در جنگ از دست دادند، پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا خوشحال کننده است.

با پایان دادن به نقش نظامی آمریکا در افغانستان، دولت بایدن به سادگی این واقعیت را پذیرفته است که جنگ دائمی، منافع امنیتی را تضمین نمی‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا افغانستان تحولات بین الملل طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان آمریکا افغانستان تحولات بین الملل طالبان نظامی آمریکا در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد

تین نیوز

سومین ناو هواپیما بر چین که با آخرین فنّاوری ساخته شده و در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی رونمایی شده بود روز چهارشنبه اول ماه می به منظور تست و آزمایش به آب انداخته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: این ناو هواپیما‎بر Fujian با آخرین تجهیزات و فنّاوری جدید توسط متخصصان چینی طراحی و ساخته شده و پیشرفته تر از دو ناو هواپیما بر قبلی چین است.  

بر اساس این گزارش «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در مراسم به آب اندازی این ناو گفت: تلاش متخصصان دریایی این کشور بر این اساس است که چین به قدرت نظامی برجسته در منطقه تبدیل شود و نیروی دریایی این کشور با ناو های blue-water که قادر به مانور در دوردست های ساحلی چین است، قدرت نظامی خود را برجسته کند.

 وی دربارۀ انتخاب نام این ناو هواپیما بر گفت: قابلیت اطمینان و پایداری سیستم نیروی محرکه الکترونیکی این ناو توسط متخصصان این کشور بی نظیر می باشد و یکی از مهم ترین سخت افزار های نظامی چین به شمار می رود که در حال گسترش است.  

وی با اشاره به اینکه این ناو یک عرشه پرواز مسطح با سیستم پیشرفته پرتاب جت به می باشد، درباره انتخاب نام آن گفت این نام از استانی در چین که در مقابل تایوان به طور دموکراتیک اداره می شود، گرفته شده است.  

این کشتی بزرگ نیروی دریایی چین در کارخانه کشتی سازی جیانگ نان شانگهای ساخته شده و پس از انجام آزمایشات اولیه در روز اول ماه می راهی دریا شد.  

پیش بینی می شود راه اندازی کامل این ناو هواپیما بر و آزمایش دریایی آن تا پایان ۲۰۲۴ میلادی انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • حضور اپوزیسیون کنار نیرو‌های پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است