Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@03:57:03 GMT

هدف سنت عرفانی نزدیک شدن به خداوند است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۶۱۸

هدف سنت عرفانی نزدیک شدن به خداوند است

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، دکتر سید محمد سادات منصوری در برنامه «سوفیا» درباره فلسفه و نورومدیتیشن، اظهار کرد: در 50 سال اخیر تنها اتفاقی که در این حوزه افتاده مانیتورینگ مغز است که توانسته با دستگاه‌های جدید تمام نواحی مغز را شناسایی کند.
 
به گفته سادات منصوری تشریح حالات مختلف مغز و حالت مکاشفه از استدلال‌های مدیتیشن هستند و می‌تواند با آموزش تکنیک‌هایی، مکاشفه را القا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ضمن یاد کردن از جنبش‌های نوین دینی که ادعای به آرامش رساندن انسان را از راه‌های آسانتر دارند، تصریح کرد: با استفاده از راه‌های تشخیص حواس، می‌توان فهمید چیزهایی که انسان می‌بیند، تحت تأثیر مغز اوست و راه فهم مکاشفه صادق و کاذب در نتیجه گیری از مکاشفات مختلف و رسیدن به تناقض می‌باشد.
 
سادات منصوری مدیتیشن را یک سنت بودایی معرفی کرد و ضمن گلایه از اندیشمندان گفت: چرا فیلسوفان تنها به سراغ مدیتیشن می‌روند و به مسائلی مانند نماز کمتر توجه می‌کنند؟
 
او ادامه داد: در سنت عرفانی، تمرکز، مراقبه و سکوت درونی در جهت نزدیک شدن به خداوند وجود دارد و آرامش صرف مطرح نیست در حالی که با مدیتیشن آرامش، سکونت درونی، بهتر شدن در روابط اجتماعی و دیدن مکاشفه حاصل می‌شود اما این‌ها هدف نیستند و تنها فایده‌های مدیتیشن می‌باشند و در حالی که هدف انسان کامل شدن است، ممکن است با وجود این فایده‌ها، این هدف میسر نشود.
 
وی در بخش دیگری از گفت وگو، کنترل کردن خصوصیات ذهنی و بدنی توسط مغز را ادعای نوروساینتیفیک عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات فلسفی بزرگی که در عصب شناسی شناختی وجود دارد، مسئله جبر و پذیرش تحریکاتی روی مغز است که با جدی گرفتن جبر، شاهد از بین رفتن اخلاق خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه این حسینیه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد ومتعلق به دوران قاجار است،گفت: طرح بازسازی این حسینیه توسط سازمان نوسازی تصویب شده بود و مقررشد تا در ده روز آتی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، بازسازی این حسینیه در سه مرحله انجام شود.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه این حسینیه جزو آثار ثبت ملی کشور است، افزود: این حسینیه توسط حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده بدون کم و کاست برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این  تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود،  گفت : در این نشست مقرر شد بازسازی این حسینیه  در سه فاز ، اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت های جزئی و تاسیاساتی توسط سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی شود.

محله امامزاده یحیی با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی ، جانی دوباره خواهد گرفت

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی در محله تاریخی امام زاده یحیی، از بازسازی و احیای این محله خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه گفت: بافت میراثی محله امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ که می‌توانست فرصت بزرگی برای توسعه و سرمایه گذاری و جذب گردشگر باشد، متأسفانه تبدیل به یکی از عوامل عقب ماندگی و آسیب‌های اجتماعی این محله شده است که با آغاز به کار مجدد دفتر نوسازی شهر تهران،  اتفاقات خوبی در احیای این محله خواهد افتاد.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای میان منطقه با سازمان نوسازی شهر تهران در راستای کف سازی چند معبر محله امامزاده یحیی به طور پایلوت خبر داد وافزود: ۸۵ درصد از محله امامزاده یحیی را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد  که بر اساس آمار و ارقامی که وجود دارد جمعیت ساکن در این محله رو به کاهش است به طوری که بر اساس سرشماری سال ۹۰، جمعیت امامزاده ۱۴ هزار نفر بوده و در ادامه بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت در این محله به ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است و به همین اندازه اتباع در این محله سکونت داشته‌اند.

وی به روند کند نوسازی بافت فرسوده محله امامزاده یحیی اشاره کرد و گفت: از ۲۳۵۹ پارسل محله ۲۶۹ پارسل نوسازی شده است.

وحید رضا انارکی محمدی گفت: افزایش ارتفاع و تراکم بهترین راهکار برای حل مشکلات محله امامزاده یحیی محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ با قدردانی از تلاش های شبانه روزی همکاران منطقه به خصوص معاونت اجتماعی وفرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست منطقه در سامان بخشی آسیب های اجتماعی و نگهداشت شهر گفت : اقدامات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده که نیاز به حمایت معتمدین محله دارد و این سامان بخشی نقش مهمی در کاهش مهاجرت ساکنان محله و ترغیب ایشان به ساخت وساز و احیای محله نیز دارد.

وحیدرضا انارکی محمدی از اقدامات مطلوب منطقه در این محله به احداث یک مجموعه ورزشی توپی و‌ آبی در محله امامزاده یحیی اشاره و بیان کرد:  ان‌شاءالله تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود