Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@02:36:04 GMT

روزه باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۸۱۶

روزه باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سازمان بهداشت جهانی طی پیامی توصیه‌هایی را برای روزه داران در این ماه مبارک منتشر کرد.

سازمان بهداشت جهانی از روزه داران خواسته تا در این ماه ضمن استفاده از غذاهای سالم و نوشیدن آب کافی، از مصرف غذاهای چرب، شیرین و استعمال دخانیات پرهیز کرده و فعالیت بدنی کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، از روزه داران خواسته تا در این ایام دستان خود را به خوبی شسته و حتماً از ماسک استفاده کنند.

به علاوه این سازمان تاکید کرده که مردم فاصله اجتماعی لازم را رعایت، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کرده و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر از حضور در فضاهای شلوغ، رویدادها و دورهمی ها پرهیز کنند.

سازمان بهداشت جهانی در پیام خود تأکید کرده که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روزه می‌تواند خطر ابتلاء به ویروس کرونا را افزایش دهد، یافتن نشده است.

این سازمان همچنین اعلام کرده که افراد سالم می‌توانند در شرایط فعلی روزه بگیرند.

بیماران مبتلا به ویروس کرونا و افرادی که دارای برخی علائم هستند نیز می‌توانند با مشورت پزشک و رعایت مجوزهای مذهبی، نسبت به گرفتن روز یا نگرفتن آن تصمیم‌گیری کنند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که امسال مراسم‌های افطار و سحر دسته جمعی، ترجیحاً به صورت مجازی برگزار شود و در صورت برگزاری این مراسمات نیز تجمعات بزرگ به تجمعات کوچک تبدیل شده و افراد در محیط‌های باز و با تهویه مناسب حضور یابند.

در این پیام آمده است که بنابر اعلام مجمع بین‌المللی فقه اسلامی، تزریق واکسن باعث ابطال روزه نمی‌شود چرا که واکسن کرونا از طریق تزریق وارد بدن شده و از طریق دهان یا بینی وارد نمی‌شود، در نتیجه این امر باعث ابطال روزه نمی‌شود.

این سازمان تاکید کرده است که در صورت واکسیناسیون نیز مردم برای پیشگیری از خطر احتمالی انتقال ویروس به دیگران، همچنان پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس این پیام مجمع بین‌المللی فقه اسلامی اعلام کرده است که از هزینه زکات و صدقات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، می‌توان در مسیر تهیه و تولید واکسن کرونا در سراسر جهان استفاده کرد و از مسلمین نیز خواسته تا برای جمع آوری صدقات از فناوری‌های دیجیتال استفاده کنند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روزه داران کرونا روزه غذاهای چرب دخانیات ماسک دورهمی ها واکسیناسیون واکسن کرونا سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید