Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:06:23 GMT

فاکتورهای امیدآفرینی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۱۸۶

فاکتورهای امیدآفرینی در فضای مجازی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول دفتر فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بخواهیم در فضای مجازی کار کنیم لازمه آن خودسازی، تقوا و حیا است چرا که این ویژگی‌ها در فضای مجازی مفقود هستند و اگر به این سه فاکتور در فضای مجازی دست پیدا کنیم، به‌راحتی می‌توانیم یکدیگر را به حق دعوت کنیم.

یزدان یگانگی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش فضای مجازی در امیدآفرینی در جامعه، اظهار کرد: هنوز برخی از افراد به این نکته پافشاری می‌کنند که میدان فضای مجازی، مربوط به دشمن است و به‌همین دلیل خود را از حاضر شدن در این فضا محروم می‌کنند که این نگاه سلبی بوده و باید عوض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمن ضعف خود را از طریق ناامید کردن مردم ایران نشان می‌دهد، یادآور شد: معاندان امید مردم را نشانه گرفته‌اند، بنابراین باید مقابله به مثل از داخل کشور و تواصی به‌ صبر صورت بگیرد تا جامعه دستخوش تغییر نباشد.

یگانگی بر لزوم داشتن سواد رسانه‌ای به‌منظور تقویت امید تاکید و تصریح کرد: باید توجه به استقلال دیجیتال و راه‌اندازی کسب و کار در فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد، به‌نحوی که اگر جوانان و دیگر اقشار جامعه تنبلی نکرده و در این حوزه به درآمد پایدار برسند امیدآفرینی صورت می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات را در حوزه فضای مجازی دشمن‌شناسی دانست و ادامه داد: این مقوله سبب بالا بردن بصیرت است و در این زمان می‌توان به صبر و حق توصیه کرد و مصداق این دو فاکتور آیه سه سوره عصر است، اگر این دو موضوع مهم در میان مومنان قطع شود خطرناک است، به‌طوری که ایجاد حس تنهایی اراده را از افراد سلب کرده، جرات اقدام را کاهش می‌دهد و در نتیجه هدف‌های عالی کمرنگ می‌شوند.

مسئول دفتر فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری گفت: اگر بخواهیم در فضای مجازی کار کنیم لازمه آن خودسازی، تقوا و حیا است چرا که این ویژگی‌ها در فضای مجازی مفقود هستند و اگر به این سه فاکتور در فضای مجازی دست پیدا کنیم، به‌راحتی می‌توانیم یکدیگر را به حق دعوت کنیم.

یگانگی با بیان اینکه دشمن توانسته است با استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی و پمپاژ سنگین اطلاعاتی بر حوزه فضای مجازی فایق آید، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بارها به تواصی حق و صبر یکدیگر سفارش کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین کارها برای کمرنگ کردن اثر بار روانی ایجاد ناامیدی در جامعه توسط دشمن، شنیدن حرف مردم، دعوت به ایستادگی، خسته نشدن و تنبلی نکردن است.

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد تحریم‌ها و فشار اقتصادی موجب ایجاد ناامیدی و خستگی در مردم شده است، به‌همین دلیل توصیه کردن به یکدیگر باید صورت بگیرد تا زنجیره امید در جامعه قطع نشود.

 مسئول دفتر فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید به مردم نزدیک شد، حرف دل آنان را شنید، مردم باید احساس کنند که در فضای انقلاب هنوز انسان‌هایی هستند که به فکر آنان بوده و در دل کار می‌توان تکنیک‌های روانی دشمن را خنثی و امید را به جامعه تزریق کرد، اگر در فضای مجازی حرف خود را بزنیم تاثیر خود را در حد اعلا نداشته و باید در فضای مردمی نیز حضور پیدا کرد.

یگانگی با تاکید بر کار رسانه‌ای هنرمندانه خاطرنشان کرد: جریان رسانه‌ای فضای مجازی باید تلاش‌های افراد ناشناس را به اطلاع مردم برساند زیراکه رشادت‌های مردم نه تنها در حدود جنگ هشت‌ساله بود که تا امروز نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری فعالان رسانه ای فضای مجازی امیدآفرینی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسرو غفوریان کیست؟

انتشار فیلمی از اعترافات خسرو عفوریان که به لحاظ چهره شباهت بسیار زیادی به مهران غفوریان دارد مبنی بر اینکه کارمند ساواک در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است، با حواشی فراوانی در فضای مجازی رو به رو شد.

به گزارش تابناک- بر اساس این فیلم این فرد مدعی است که سابق بر این عضو ساواک بوده و پس از انقلاب اسلامی از گذشته خود ابراز ندامت می کند.

بر اساس اطلاعات موجود خسرو غفوریان پس از آزادی از زندان فوت می کند.

عبدالرضا داوری یکی از فعالان فضای مجازی مدعی شده است که خسرو غفوریان پدر مهران غفوریان است.

همچنین از مهران غفوریان دست نوشته و تصویری وجود دارد که نشان می دهد او برای پدرش به نام خسرو غفوریان دلنوشته منتشر کرده و نیز بر سر مزار او حاضر شده است.

بر اساس این گزارش هنوز مهران غفوریان در این خصوص توضیحاتی ارائه نکرده است.

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی