Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، عباس رضایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در سال جاری به دلیل سرمازدگی که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ رخ داد اظهار داشت: برخی از محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو دیم و آبی، انگور و گل محدی خسارات شدیدی به بار آورد که به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کم شدن محصول در تولید و برداشت گل محمدی مطمئنا تاثیراتی را در بازار خرید و فروش به جا خواهد گذاشت که در این میان باید کشاورزان را حمایت کرده تا دچار یاس و ناامیدی نشوند.

 دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: ارزش واقعی گل محمدی هر کیلو حداقل ۳۰ هزار تومان تخمین زده می شود که گلابگیران باید با همین نرخ پایه، مانع از ورود دلالان در این حوزه شوند.

رضایی اضافه کرد: گل محمدی، گیاهی مقاوم به کم آبی، آفات و امراض میباشد که علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی مانند ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

وی بیان داشت: غنچه خشک، گلاب، روغن و اسانس، فرآورده‌های برگرفته از گل محمدی علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، قابلیت صادرات به کلیه کشورهای جهان را دارد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فیروزآباد تصریح کرد: فعالان در عرصه های صنایع تبدیلی گل محمدی با تولید گلاب، اسانس و روغن از ارزش افزوده گل محمدی بهره کافی را برده و درآمد واقعی گل محمدی می بایست عاید باغداران گردد.

گفتنی است میمند فیروزآباد از مراکز مهم تولید عرقیات ،گل محمدی و تولید اسانس است که شهرت جهانی دارد. 

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای صنفی کشاورزی عباس رضایی گل محمدی فیروزاباد میمند فارس گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است