Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@08:19:29 GMT

۳۵۷ واحد صنفی مشهد اخطار بهداشتی گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۳۹۷

۳۵۷ واحد صنفی مشهد اخطار بهداشتی گرفتند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: ۳۵۷ واحد صنفی این شهرستان در پنج روز گذشته به علت بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطار کتبی گرفته، جریمه و یا مهروموم شده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، احمد ریواده اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد واحدهای صنفی مشهد در گروه یک شغلی قرار دارند و با توجه به وضعیت قرمز کرونا فقط این گروه مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس گزارشهای پنج روز گذشته علاوه بر اینکه به چهار هزار و ۸۱۷ واحد صنفی متخلف در مشهد تذکر شفاهی داده شد، ۱۴۲ واحد با اخطار کتبی و ۸۷ واحد صنفی نیز با جریمه مواجه شده‌اند و همچنین ۱۲۸ واحد نیز مهروموم شدند.

ریواده ادامه داد: طی هفته گذشته ۲۵ تیم مشترک از اصناف و نهادهای نظارتی و بهداشتی فعالیت کسب و کارها را زیر نظر گرفته اند که مطابق این بررسی ها ۶۹ درصد مشاغل شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

معاون فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: برخی اصناف علت رعایت نکردن پروتکلها را بی اطلاعی از اعمال محدودیتهای جدید کرونایی عنوان کرده بودند.

ریواده به نظارت بر سایر کسب و کارها و گروه های شغلی نیز تاکید کرد و گفت: ادارات، اماکن عمومی، زیارتگاه ها و مساجد و سایر فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی نیز رصد شده و تحت نظارت قرار گرفته اند، به عنوان نمونه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد و زیارتگاه ها ۶۳ درصد بوده است.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح همه گروه های شغلی و اجتماعی به طور متوسط ۷۲ درصد است که البته هدف ما رسیدن به عدد مطلوب ۸۵ درصد است.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۱۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۹۶ اتحادیه است.

این شهرستان با ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است و کلانشهر مشهد با مساحت ۳۵۰ کیلومترمربع و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.

با شروع موج چهارم کرونا هم اکنون ۸۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی شامل مشهد و پنج شهرستان پرجمعیت دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و فقط گروههای شغلی یک شامل نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان مواد پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و چاپخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی و مشاغل فنی مجاز به فعالیت هستند.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۹۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخلف صنفی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند