Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه، به اطلاعیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن طی نشست خبری در مقر ناتو واقع در بروکسل، غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط ایران را اقدامی «تحریک‌آمیز» توصیف کرده و درباره جدی بودن تهران در مذاکرات وین تشکیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اطلاعیه ایران، گفت: «ما این اعلامیه تحریک‌آمیز درباره قصد آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را بسیار جدی می‌گیریم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «باید بگویم که این گام، سوالاتی را درباره جدی بودن ایران درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایجاد می‌کند، همچنین اهمیت بازگشت به تعهدات دوجانبه ذیل برجام را مورد تاکید قرار می‌دهد».

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند».

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی ۶۰ درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته ‌آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز شامگاه چهارشنبه خبر داد که ایران تقریبا مقدمات آغاز غنی سازی ۶۰ درصد را در سایت هسته‌ای نطنز تکمیل کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آنتونی بلینکن آمریکا غنی سازی اورانیوم غنی سازی ۶۰ درصدی آغاز غنی سازی ۶۰ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا