Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان، حوزه هنری قم برای پنجمین سال پیاپی فراخوان جشنواره شعر نیایش با عنوان «مواهب» را منتشر کرد.

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان، حوزه هنری قم برای پنجمین سال پیاپی فراخوان جشنواره شعر نیایش با عنوان «مواهب» را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرخوان دوره پنجم محوریت با دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» است و اشعار می‌بایست با توجه به معارف و مضامین این دعا سروده شده باشند.

برگزارکنندگان هیچ محدودیتی در قالب اشعار برای شرکت‌کنندگان تعیین نکرده‌اند اما ذکر فرازهای استفاده شده از «دعای مکارم الاخلاق» در آثار ارسالی الزامی است. علاقمندان می‌توانند تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه 1399 آثارشان را به نشانی ایمیل mavahebpoem@gmail.com و یا در شبکه‌های اجتماعی ایتا و تلگرام به نشانی @mavahebpoem ارسال کنند.

در خلال اعلام فراخوان، منابع مطالعاتی و معرفتی برای استفاده شاعران در شبکه‌های مجازی منتشر خواهدشد و جلسات نقد و بررسی اشعار پیش از ارسال به جشنواره برگزار می‌شود و به ده نفر از برگزیدگان هدیه نقدی ده میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

 علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از شرح و توضیحات دعای مکارم الاخلاق و همچنین پاسخ به سوالات احتمالی می‌توانند در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام به کانال ادبیات قم به نشانی @adabiatqom مراجعه کنند.

 کنگره شعر مواهب به همت حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود و در چهار دوره‌ پیشین به ترتیب به دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، دعای عرفه امام حسین (ع) و دعای افتتاح اختصاص داشته‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم حوزه هنري شعر مکارم الاخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • تقدیر مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد