Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان امسال نیز مانند سال قبل با موجی از شیوع کرونا همراه شده است که اگردر مورد سفر‌های نوروزی مدیریت درستی بود شاهد قرمز شدن وضعیت کرونایی همه کشور نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مردم باید دقت لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی داشته باشند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به موافقت ستاد استانی مبارزه با کرونا برای برپایی نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد افزود: خسارت‌های مدیریت نادرست در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا فراوان است و همه جوانب زندگی مردم را درگیر کرده که محروم ماندن اکثر مردم از آداب و فرایض ماه رمضان از جمله این خسارت‌ها است.

او با تاکید بر اینکه مسئولان امر باید پاسخگوی خسارت ناشی از مدیریت نادرست در اعمال محدودیت‌های کرونایی و بی توجه به نظر کارشناسان در نوروز باشند ابراز کرد: یکی از برنامه‌های مهم ماه مبارک رمضان در مساجد و محافل، دادن افطاری است، هر چند مانند قبل نمی‌توان برنامه‌های افطاری را اجرا کرد، اما نباید این سنت را به فراموشی سپرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه با توجه به نظر کارشناسان بهداشت و درمان درصد انتقال ویروس از سطح به انسان بسیار کم است گفت: مسئولان باید با هم اندیشی و تدبیر راهکاری برای برقراری برنامه‌های افطاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اتخاذ کنند.

او افزود: بسیاری از موقوفات و خیرین در  زمینه افطاری فعال هستند و باید متولیان این موقوفات را هم اجرا کنند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به دقت و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم در مساجد و هیئت‌ها عنوان کرد: دادن افطاری به صورت بسته بندی در پایان نماز جماعت یا پخت و بسته بندی و توزیع افطاری به درب منزل قبل از افطار با رعایت نکات بهداشتی از کار‌هایی است که می‌تواند بر تداوم سنت افطاری ماه مبارک رمضان موثر باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره با برقراری نماز جماعت در مساجد تاکید کرد: همه افرادی که حتی به این بیماری مشکوک هستند باید خود را قرنطینه کنند و به گفته مراجع تقلید حضور آن‌ها در بین مردم به خصوص مساجد درست نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان افطاری دادن کرونا ویروس امام جمعه بخش مرکزی یزد ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم