Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن گیاهی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: این پنج اثر معماری ساختمان های قدیم دارایی(اداره مالیه)، راه و ترابری قدیم (اداره طرق)،دادگستری  قدیم(عدلیه)،گمرک قدیم( ساختمان کنونی نمایندگی میراث فرهنگی )و منبع آب قدیمی فریمان (میراث صنعتی) هستند.

وی ادامه داد: به جز منبع آب که به عنوان میراث صنعتی به ثبت رسید و مربوط به دهه ۱۳۴۰ است دیگر آثار تاریخی ثبت شده مربوط به پیشینه شهرسازی و معماری اولیه شهر فریمان(دوره پهلوی اول) هستند که گذر از معماری سنتی به معاصر را نشان داده و جزء اولین بناهای بتنی ایران به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر میراث فرهنگی فریمان گفت: این ساختمانها بر اساس استمرار و تقابل معماری هویت‌مند و نوگرای ابتدای قرن ۱۴ شمسی و با الگوی معماری و شهرسازی ایرانی و اروپایی همزمان با ساختمان‌های تراز اول مملکتی پایتخت همچون کتابخانه ملی، موزه ملی، دانشگاه تهران و ایستگاه راه آهن تهران ساخته شده است که دارای ارزشهای هویتی و فنی و زیبایی شناختی است.

گیاهی افزود: اثر تاریخی ارزشمند باغ تاریخی آسیاب بند فریمان نیز که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده جزء آخرین نمونه‌های باغ سازی ایرانی است که با استمرار الگوی سنتی  چهارباغ و در یک زمین سیمای پای کوهی طراحی و ساخته شده و نمونه‌ای کم نظیر از  این سبک در شرق کشور است.

وی ادامه داد: با افزوده شدن این ۶ اثر و پیشنهاد ثبت میدان قدیم فریمان (امام خمینی) تعداد آثار ثبتی این شهرستان به ۵۷ اثر افزایش یافته است.

شهرستان فریمان در فاصله ۸۶ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری مشهد فریمان میراث فرهنگی امام خمینی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد فریمان گردشگری مشهد فریمان میراث فرهنگی امام خمینی بنای تاریخی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود