Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@02:57:12 GMT

سرقت‌های سریالی به بهانه تست کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۶۷۷۹

سرقت‌های سریالی به بهانه تست کرونا

اعضای باندی که به بهانه انجام تست کرونا در منزل دست به سرقت می‌زدند، به دام افتادند و به ارتکاب دزدی در شهر‌های مختلف اعتراف کردند.

به گزارش شرق، تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند زمانی شدت گرفت که مردی مسن به پلیس همدان خبر داد سه مرد و یک زن بعد از راه‌یافتن به خانه او اموالش را غارت کرده‌اند. مأموران با شنیدن حرف‌های پیرمرد فهمیدند سارقان او را در خیابان شناسایی و خود را مأمور بهداشت معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با این ترفند پیرمرد را سوار خودرو کرده و همراه او به خانه‌اش رفته بودند. سپس با سرگرم‌کردن این مرد و همسر سالخورده‌اش دست به سرقت زدند و به‌سرعت متواری شدند.

مرد مال‌باخته توضیح داد سارقان از خانه او شش حلقه النگوی طلا و چهار تخته فرش یک‌متری سرقت کردند. او همچنین گفت مشخصات خودروی پژو پارس متهمان را به خاطر سپرده است. مأموران بعد از اینکه مشخصات خودروی متهمان را در اختیار گرفتند، تلاش خود را برای دستگیری اعضای این باند آغاز کردند و حین انجام تفحص‌های پلیسی پی بردند متهمان قبلا نیز در همدان مرتکب چند سرقت به همین شیوه شده و سپس از شهر فرار کرده بودند. درحالی‌که مشخصات خودروی سارقان به پلیس شهر‌های مختلف اعلام شده بود، در نهایت معلوم شد این اتومبیل در خیابانی در بروجرد کشف شده است.

پلیس بروجرد گزارش داد این اتومبیل تصادف کرده و دچار نقص فنی شده است. بعد از این اتفاق سرنشینان آن منتظر حضور پلیس و تعمیرکار نمانده و خودرو را جا گذاشته و گریخته‌اند. به این ترتیب مهم‌ترین سرنخ از متهمان از بین رفت، با این حال تحقیقات ادامه یافت تا اینکه بالاخره اعضای باند با ترفند‌های پلیسی شناسایی شدند و به دام افتادند. آن‌ها که در همدان مرتکب چهار فقره سرقت شده بودند، در بازجویی‌ها اعتراف کردند در استان‌های قم، سمنان و خراسان رضوی نیز مرتکب سرقت‌های متعددی با این شیوه و شگرد شده‌اند.

یکی از متهمان گفت: ما زنان و مردان سالخورده را شناسایی می‌کردیم و با معرفی خودمان به‌عنوان مأمور بهداشت به آن‌ها می‌گفتیم می‌توانیم در خانه از آن‌ها تست کرونا بگیریم. به این ترتیب وارد خانه‌ها می‌شدیم و اشیای باارزش را سرقت و سریع فرار می‌کردیم. طعمه‌های ما، چون مسن بودند نمی‌توانستند در برابر ما مقاومت کنند. ما در این دزدی‌ها هیچ سرنخی از خودمان به جا نمی‌گذاشتیم و به‌همین‌دلیل هم احتمال نمی‌دادیم شناسایی و دستگیر شویم. بنا بر این گزارش، متهمان درحال‌حاضر در بازداشت هستند و تحقیقات از آن‌ها برای افشای سایر جرائم احتمالی‌شان همچنان ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرقت از منزل تست کرونا پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • سارقان مدرسه در دام پلیس