Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد هوشمند روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ،افزود: از این میزان تولید، پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ و بقیه تخم مرغ است .

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان پنج واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۲۸۰ هزار قطعه از سوی فعالان بخش اقتصادی در حال تولید است و  در این واحدها زمینه اشتغال ۷۰ نفر از افراد جویای کار فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: با همکاری تلاشگران عرصه تولید ۷۰ واحد مرغ گوشتی که بیش از نیمی از آنها فعال است  در هر دوره  یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه را برای تولید گوشت مرغ پرورش می دهند.

وی یادآور شد: ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در هر دوره است که در این واحدها حدود ۲۵۰ نفر به طور مسقیم در زمینه پرورش مرغ گوشتی فعالیت دارند.

سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار ۱۵۰ هزار قطعه ای از سوی یکی از کارآفرینان به نام « سید احمد عظیمی » به صورت مکانیزه از سال گذشته در حال تولید است .

هوشمند اظهار کرد: این کارآفرین در اواخر سال ۱۳۹۹ این واحد تولیدی را با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری که ۶۰ میلیارد آن وام  اشتغال پایدار روستایی است احداث کرد.

وی بابیان اینکه در این واحد تولیدی ۴۵ نفر مشغول کار هستند، ادامه داد :  روزانه هشت تن تخم مرغ  تولید  و روانه بازار مصرف می شود.

این کارآفرین با اشاره به اینکه در استان های مختلف ایران در زمینه تولید طیور فعالیت دارد افزود: چهار واحد مرغ مادر در ارومیه ، یک واحد کارخانه جوجه کشی در آمل و یک واحد کارتن سازی در اشتهارد کرج تاکنون احداث کرده و سال ۱۳۷۶ در ابرکوه بزرگترین واحد مرغ گوشتی به ظرفیت پنجاه هزار قطعه را راه اندازی کرد.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فرآورده های دامی شامل  پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ ، یکهزار و ۶۳۰ تن گوشت قرمز ، ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن شیرخام، ۱۶ تن عسل و پنج هزار تن تخم مرغ تولید می کند که ۷۰ درصد آن در بازار سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

 مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها جهش تولید دام و طيور ابرکوه گوشت مرغ تخم مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید دام و طيور ابرکوه جهش تولید دام و طيور ابرکوه گوشت مرغ تخم مرغ اخبار کنکور هزار قطعه واحد مرغ گوشت مرغ تخم مرغ تن گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی