Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی در کارخانه جدید الکترونیک گرافنی خود خبر داد که قرار است به توسعه مسیر ادغام گرافن و مواد دو بعدی با صنعت الکترونیک کمک کند.

خط تولید آزمایشی دو‌بعدی (۲D-EPL) رسماً به‌عنوان اولین ریخته‌گری گرافن برای ادغام گرافن و مواد لایه‌ای در پلتفورم‌های نیمه رسانا راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این پروژه جدید، حفظ اروپا در خط مقدم این انقلاب فناورانه است.

۲D-EPL که توسط برنامه پرچمداری گرافن هدایت می‌شود، یکی از پروژه‌هایی است توسط اتحادیه اروپا حمایت شده‌است و کل زنجیره ارزش از تولیدکنندگان ابزار و مواد شیمیایی گرفته تا خطوط تولید را پوشش می‌دهد. این پروژه مشترک چندین عضو برنامه پرچمداری گرافن را با هم متحد کرده تا در ساخت نمونه‌های اولیه قطعات الکترونیکی جدید، دستگاه‌های فوتونیک و حسگرها از گرافن و مواد لایه‌ای استفاده شود.

۲D-EPL برای توسعه و آزمایش فناوری‌های نوآورانه خود براساس مواد ۲ بعدی، خدمات نمونه‌سازی جامع را به شرکت‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهیان ارائه می‌دهد.

سدریک هویگبرت، از محققان این پروژه در imec بلژیک توضیح می‌دهد: «ما با توسعه یک خط آزمایشی برای پردازش گرافن و مواد لایه‌ای، قصد داریم این مواد نوآورانه را از آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها به خطوط تولید نیمه‌هادی برسانیم و آنها را با استانداردهای صنعت سازگار کنیم.»

وی می‌افزاید: «علاوه‌بر این، ما می‌خواهیم دسترسی زودهنگام به خط تولید آزمایشی را به جامعه گرافن در اروپا ارائه دهیم. این خط تولید آزمایشی به آن‌ها امکان می‌دهد تا تولید دستگا‌های نوآرانه خود را براساس گرافن و مواد لایه‌ای افزایش دهند.»

ترکیب گرافن و مواد دو بعدی با سیلیکون می‌تواند پتانسیل فناوری‌های الکترونیکی را که به‌طور سنتی بر پایه سیلیکون است، افزایش دهد. با این وجود، ادغام هر دو ماده در مقیاس وسیع چالش برانگیز بوده است و تاکنون توسعه این فناوری با سرعت آهسته انجام می‌‌گرفت که بیشتر به‌دلیل کمبود زیرساخت‌ها بوده است. ۲D-EPL این چالش را برطرف می‌کند، به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا ادغام بین نیمه‌هادی‌های سیلیکون و مواد دوبعدی را در مقیاس بزرگ امکان‌پذیر کنند.

هدف ۲D-EPL توسعه ابزارها، شیمی و مواد مورد نیاز برای ادغام گرافن و مواد لایه‌ای در پلتفورم‌های نیمه هادی است که از فناوری‌های سیلیکون در آن استفاده می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه خبری فناوری نانوی ایران، در فاز بعد، این پروژه ماژول‌هایی را برای تولید واحد‌های اساسی مورد نیاز فناوری‌های مبتنی گرافن و مواد لایه‌ای در زمینه‌های الکترونیک و فوتونیک توسعه خواهد داد.

برچسب هاگرافن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نانو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: گرافن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نانو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور