Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه (دیروز) بر ضرورت مشارکت کشورهای عضو این شورا در مذاکرات برجام تأکید کرد.

وی همچنین در نامه‌ای به وزرای خارجه آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شد که شورای هماری خلیج فارس سهم اصلی را در تقویت امنیت و ثبات آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، الحجرف گفته است که «مذاکرات کنونی در وین نباید تنها برنامه هسته‌ای ایران را شامل شود بلکه رفتارهای ایران که عامل بی‌ثباتی در منطقه است، موشک‌های بالستیک و پهپادها را دربر گیرد».

شورای همکاری خلیج فارس همچنین مدعی شد که «غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ایران برای امنیت منطقه و جهان بسیار خطرناک و نگران‌کننده است و جامعه جهانی بایستی به مسئولیت خود در قبال این تحول خطرناک که صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، عمل کند».

پیشتر «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه پایانی یکصد و چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و گزافه‌گویی‌های نابه جای این شورا در خصوص مرتبط کردن موضوعات غیرمرتبط به برجام تاکید کرد: «همانطور که بارها گفته شده‌ است، برجام توافقی بین ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان بوده که یک بار مذاکره شده و مهر و موم گردیده و همانقدر که موضوعات منطقه ما به کشورهای فرامنطقه‌ای مرتبط نیست، تلاش رژیم سعودی برای وارد کردن این شورا به موضوعاتی که از اساس به این شورا نامربوط است، بی نتیجه بوده و تنها از این کشور چهره متوهمی نزد جهانیان ترسیم می‌کند».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نایف الحجرف شورای همکاری خلیج فارس شورای همکاری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود