Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:19:10 GMT

چالش‌های قطب لبنیات خراسان رضوی/ بسیج به حل معضلات ورود کرد + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۳۸۷

چالش‌های قطب لبنیات خراسان رضوی/ بسیج به حل معضلات ورود کرد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ــ شهرستان گناباد یکی از قطب‌های تولید شیر در استان خراسان رضوی است اما این روزها مشکلات نهاده‌های دامی سبب شده تا میزان تولید شیر این شهرستان دچار کاهش شود و گاوداران گنابادی نیز گاوهای مولد را راهی کشتارگاه‌ها کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گناباد، شهرستان گناباد یکی از قطب‌های تولید شیر در استان خراسان رضوی است اما این روزها مشکلات نهاده‌های دامی سبب شده تا میزان تولید شیر این شهرستان دچار کاهش شود و گاوداران گنابادی نیز گاوهای مولد را راهی کشتارگاه‌ها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع نهاده‌های دامی یکی از مسائلی بوده که گاوداران گنابادی به آن اعتراض داشتند و معتقد بودند هر گاودار سهمیه درست خود را دریافت نمی‌کند.

نعمت غفوری؛ مدیر جهاد کشاورزی گناباد نیز در جمع گاوداران قول داد در اولین اقدام طرح پایش گاوداری‌های گناباد را شروع کرده و امروز با کمک نیروهای بسیج این طرح در شهرستان گناباد انجام شده است.

در این طرح از گاوداری‌های بزرگ و سنگین شروع شده وکل گاوداری‌های سطح شهرستان گناباد را شامل خواهد شد تا پس از پایش دقیق نهاده‌های دامی براساس تعداد دام توزیع شود.

 دراین طرح که فعلا از دام‌های سنگین آغاز شده؛ قرار است سرشماری، راستی‌آزمایی و پایش دام‌های سنگین گناباد انجام شود تا مصرف‌کننده واقعی یارانه و نهاده‌های دامی مشخص شود.

گاوداری سنتی خراسان رضوی در سراشیبی سقوط + فیلموزارت جهاد کشاورزی با ایجاد گاوداری 50 هزار راسی ‌در ‌سلماس موافقت کرد‌صنعت گاوداری در ایران الگوبرداری غلط از آمریکاست

تفاوت قیمت نهاده‌های دامی یارانه‌ای و آزاد سبب شده که برخی با روش‌های مختلف و متقلبانه، نهاده بیشتری دریافت کنند و در بازار آزاد بفروشند و دامدار درستکار متضرر گردد.امروز بسیجیان به کمک جهادکشاورزی آمدند تا نظارت؛ جدی‌تر دنبال شود.

خبرگزاری تسنیم دفتر خراسان رضوی نیز طی پرونده‌ای تحت عناوین " یک بام و دو هوای حمایت از دامدار/ دلالان در محصولات دامی جولان می‌دهند" و "معضلات بی‌شمار گاوداران گناباد/ دخل و خرج‌ها با یکدیگر سازگار نیست" و " گاوداران گنابادی همچنان درگیر تأمین نهاده‌های مورد نیاز هستند" و "گاوداران گناباد با چنگ و دندان سرمایه خود را حفظ می‌کنند" به مشکلات گاوداران گنابادی پرداخته است.

در ادامه شاهد پایش یکی از گاوداری‌های سطح شهرستان گناباد توسط نیروهای بسیج هستید:

 

 

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گاوداران گناباد شهرستان گناباد نهاده های دامی خراسان رضوی تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است. هر ساله این شهرستان مذهبی به دلیل بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی این شهر مقدس که انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در دل خود جای داده طرقبه است. در این منطقه خوش آب وهوا دشت گل‌های ارغوان وجود دارد که تا مسافت‌های طولانی چشم نوازی می‌کند.

در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با باران همراه شده است، زیبایی این دشت نیز در یک روز بارانی دو چندان شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: حسین ابراهیمی گنجه ای - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون