Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@02:27:57 GMT

رونمایی از کتب دینی و ادبی اداره مسلمانان گرجستان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۷۴۸۰

رونمایی از کتب دینی و ادبی اداره مسلمانان گرجستان

در جریان برگزاری مراسم جشن شش سالگی تلویزیون اینترنتی «مسلم مدیا» گرجستان، از كتب دینی و ادبی منتشره اداره مسلمانان گرجستان در مرکز فرهنگی جمهوری آذربایجان به نام «فتحعلی آخوندوف»رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب‌های دینی و ادبی منتشره اداره مسلمانان گرجستان و جشن شش سالگی تلویزیون اینترنتی «Muslim media» با حضور رییس اداره مسلمانان گرجستان، مفتی شرق گرجستان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، مدیر نمایندگی المصطفی در گرجستان، معاون سفارت جمهوری آذربایجان، رییس سازمان دیانت ترکیه و نماینده سفارت ترکیه در تفلیس و جمعی از نویسندگان، مترجمان، فعالان رسانه‌ای و مسلمانان آذری زبان در محل مرکز فرهنگی جمهوری آذربایجان به نام «فتحعلی آخوندوف» در شهر تفلیس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیخ رامین ایگیدوف، رییس اداره مسلمانان گرجستان با ارایه گزارشی از فعالیت‌های اداره مسلمانان گرجستان به ویژه در حوزه تألیف و انتشار کتب دینی و آموزش معارف اسلامی و همچنین، تولید بیش از 1000 برنامه تلویزیونی «مسلم مدیا» وابسته به اداره مسلمانان در طول شش سال فعالیت تلویزیون گفت: اداره مسلمانان با همکاری نویسندگان و مترجمان و مساعدت مراکز فرهنگی کشورهای مسلمان از جمله ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در طول فعالیت اداره مسلمانان، بیش از 100 کتاب تألیف، ترجمه و منتشر کرده و فایل pdf  کتب را در سایت اداره مسلمانان و اپلیکشن موبایل در دسترس عموم مسلمانان گرجستان قرار داده است.

 

وی افزود: این اقدامات در کنار فعالیت‌های آموزشی و مناسبتی در طول سال سهم بزرگی در روشنگری مناسب مردم درباره دین اسلام داشته است.

 

مفتی شرق گرجستان، نویسندگان و مترجمان کتب و سایر نمایندگان مراکز فرهنگی و دینی حاضر در جلسه در مورد اهمیت و فواید کتاب در شکل گیری آگاهی مثبت مردم و جامعه سخنرانی و از اداره مسلمان گرجستان به خاطر فعالیت‌های دینی گسترده و مؤثر و حمایت‌های آن اداره در تألیف و چاپ كتب قدردانی کردند.

 

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس در سخنان خود، با اشاره به فعالیت‌های مذهبی مسلمانان در دوران اتحادیه جماهیر شوروی گفت: تلاش‌های زیادی از سوی حکومت اتحاد جماهیر شوروی جهت القای دشمنی نسبت به دین و نیز برای جدا کردن سنت‌های غیر دینی مردم از سنن دینی انجام گرفت.

 

وی ادامه داد: تلاش‌های طولانی ولی ناکام رهبران شوروی برای جدا کردن مردم آسیای مرکزی و قفقاز از هویت اسلامی خود، روشن کرد که اسلام همچنان بخش مهم هویت منطقه را تشکیل می‌دهد و یکی از اقدامات اساسی مسلمانان گرجستان احیاء و تثبیت هویت اسلامی خود بود.

 

مصطفوی با اشاره به وضعیت مسلمانان در گرجستان پس از استقلال بیان کرد: خداوند را شاکریم که ما امروز شاهد هستیم روحانیون و طلاب زیادی در این کشور تربیت شده و فعالیت می‌کنند و مسلمانان به ویژه نخبگان و فرهیختگان مسلمان با تلاش و کوشش فراوان توانستند با آزادی عمل بیشتر در راستای سیاست‌های همزیستی مسالمت آمیز ادیان دولت گرجستان، دستاورهای بسیار خوبی را در عرصه‌های مختلف انتشاراتی، آموزشی و رسانه‌ای بدست آورند که لازم است با وحدت و همدلی مسلمانان و مراکز دینی و فرهنگی در این کشور این گونه اقدامات، برای ارتقای زندگی فرهنگی و اجتماعی مسلمانان استمرار یابد.

در ادامه این مراسم از کتاب‌های دائرةالمعارف اسلامی، زبان قرآن کریم، ترجمه کتاب سیمای پشیوایان، ترجمه کتاب مفاتیح الحیاة اثر آیت الله جوادی آملی و کتاب معرفی اشعاردینی و معنوی شاعران آذری رونمایی شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتب دینی مسلمانان گرجستان اداره مسلمانان گرجستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»

(تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی