Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده آمریکایی با اشاره به اینکه واشنگتن از ۳۰ سال گذشته به شکل سیستماتیک عراق را نابوده کرده اعلام کرد که ایالات متحده عامل ظهور داعش بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت المعلومه، «بیل دوریس» نویسنده آمریکایی و فعال برجسته حامی صلح اعلام کرد که ایالات متحده از 30 سال گذشته به طور سیستماتیک در حال نابود کردن عراق است و همه تلاش ها در راستای ویرانی منطقه غرب آسیا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده آمریکایی گفت، هیچ کشوری توجیهی ندارد که بتواند نیروهای خود را بر خلاف میل دولت و مردم یک کشور دیگر در آنجا نگه دارد و این همان چیزی است که آمریکا در عراق و همچنین در سوریه اعمال می کند.

وی افزود، ارتش آمریکا طی 30 سال گذشته به طور سیستماتیک عراق را نابود کرده و صدها هزار غیرنظامی عراقی را با گلوله و تحریم کشته است. ایالات متحده همچنین موجب آوارگی میلیون ها نفر شده و ماجراجویی واشنگتن در عراق و سوریه نیز منجر به ظهور تروریسم تکفیری داعش شد.

نماینده پارلمان عراق: حضور حشد شعبی در «سنجار» موازنه قوا را برهم زده استمنابع غیرسمی عراقی: حمله به یک پایگاه اطلاعاتی «موساد» در شمال عراق

دوریس اظهار داشت، در سال 2014 نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش به زور به عراق بازگشتند. اما این مداخله آمریکایی ها در واقع به ظهور داعش و سایر گروه‌های تروریستی کمک کرد و موجب تحریک آنها شد؛ به طوری که ایالات متحده برجسته ترین چهره های ضد داعش همانند ژنرال «قاسم سلیمانی» بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریسم و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس نیروهای مبارزه با تروریسم در حشد شعبی عراق را ترور کرد.

این نویسنده آمریکایی تصریح کرد که دستور کار ایالات متحده در عراق و منطقه چیزی جز ویرانی نیست تا شرکت‌های آمریکایی بتوانند کنترل منابع انرژی جهانی را دوباره به دست آورند و مطمئنا این یک جنایت علیه مردم عراق و مردم آمریکاست.

وی در پایان تاکید کرد، این مسئله درباره جنگ های بی پایان برای غارت منطقه‌ای که آن را خاورمیانه می نامند نیز صدق می‌کند. اما ایالات متحده باید به خواسته های مردم عراق پایبند باشد و همه نیروهای خود را از این کشور بیرون بکشد.آمریکا باید به همه مداخلات آشکار و پنهان خود در هر نقطه از جهان و نیز صادرات سلاح به اسرائیلی ها پایان دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نویسنده آمریکایی ایالات متحده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

دیگر خبرها

  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی