Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:32:59 GMT

حذف موانع توسعه در بازار سرمايه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۰۱۰

حذف موانع توسعه در بازار سرمايه

خبرگزاری آریا- نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس از اصلاح یا لغو برخی مصوبات و ابلاغیه‌ها که مانع توسعه کمی و کیفی صندوق‌ها بود خبر داد.
به گزارش آریا و به نقل از بازار سرمایه، آقای محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، گفت: هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا محدودیت تعداد صندوق‌های با درآمد ثابت برای هر مدیر صندوق حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش از این هر مدیر صندوق مجاز بود فقط مدیریت یک صندوق را بر عهده داشته باشد که با لغو مصوبه قبلی، یک مدیر می‌تواند در چندین صندوق با درآمدثابت حضور داشته باشد.
عضو هیئت مدیره سازمان ادامه داد: مجوز صدور و ابطال الکترونیکی صندوق‌ها در اپلیکیشن‌های متناسب با مجوز سازمان صادر شد.
وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ممنوعیت صدور و ابطال در شعب بانک‌ها لغو شد. همچنین مجوز پذیره نویسی و فعالیت صندوق‌ها به عنوان فرایندی زمانبر حذف شد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه امکان ابطال در یک صندوق و صدور در صندوق دیگر به طور همزمان برای صندوق‌های یک مدیر صندوق، تصویب شد، تاکید کرد: مدیر در این صندوق‌ها باید یک نفر باشد.
عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار یکی دیگر از موارد را اصلاح کامل ساختار صندوق در صندوق بیان کرد و گفت: برخی از نصاب‌های آن با تصویب هیات مدیره سازمان حذف شد.
وی با بیان اینکه نصاب اوراق تبعی نیز اصلاح شد، افزود: به این ترتیب یک صندوق می‌تواند هر اوراق تبعی را تا 50 درصد آن اوراق و تا سقف 5 درصد حجم صندوق خریداری کند.
ابراهیمی گفت: مجوز فعالیت صندوق‌های با درآمدثابت بزرگ بانکی که تحت مدیریت کارگزاری‌های بانکی که شرکت همگروه سبدگردانی یا تامین سرمایه ندارند به مدت دو سال تمدید شد.
وی با اشاره به قانون پیشین مبنی بر اینکه هر نهاد مالی با حجم سرمایه ثبت شده می‌توانست حجمی از صندوق را داشته باشد، تصریح کرد: تناسب سرمایه ثبت شده با دارایی تحت مدیریت به تناسب حقوق صاحبان سهام با دارایی تحت مدیریت اصلاح شد. بر این اساس، به جای سرمایه ثبت شده، حقوق صاحبان سهام لحاظ شد تا سود انباشته هم در آن لحاظ شود.
عضو هیئت مدیره سازمان بورس اصلاح محاسبه خالص ارزش دارائی‌های صندوق‌ها در بخش اوراق اختیار فروش تبعی برای کنترل NAV را از دیگر مصوبات هیات مدیره برشمرد و ادامه داد: امکان سرمایه گذاری هیات مدیره و پرسنل کارگزاری‌ها در بازار سرمایه بدون هیچگونه محدودیت هم از مصوبات بود.
عضو هیوت مدیره سازمان بورس در پایان خاطرنشان کرد: پیرو درخواست معاونت حقوقی دادگستری استان تهران، ساماندهی و مشارکتی کانال‌های تلگرامی، استرداد و رضایت از پرونده ها، سازمان بورس، به منظور حمایت از اصحاب قلم، نامه درخواست عودت پرونده‌ها را در دستورکار قرار داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موانع توسعه بازار سرمایه هیئت مدیره سازمان بورس صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس