Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@17:02:56 GMT

رشد اقتصادی اروپا 0.2 واحد کمتر از سال پیش خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۰۹۸

رشد اقتصادی اروپا 0.2 واحد کمتر از سال پیش خواهد بود

صندوق ‌بین‌المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد که خطر کاهش رشد اقتصادی اروپا در کوتاه‌مدت به دلیل کندی روند واکسیناسیون و شیوع انواع جهش‌ یافته ویروس کرونا بیش از احتمال افزایش آن است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین پیش‌بینی خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان برآورد کرده که رشد اقتصادی اروپا در سال جاری میلادی به ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد برسد که ۰.۲ واحد درصد کمتر از برآورد پیشین این نهاد بین‌المللی در اکتبر گذشته است. بر پایه این پیش‌بینی، متوسط نرخ رشد اقتصادی در کشورهای عضو منطقه یورو نیز به ۴.۴ درصد می‌رسد که در این میان بالاترین نرخ نصیب اسپانیا(۶.۸ درصد) و فرانسه(۵.۸ درصد) خواهد شد.

در مقابل، فنلاند با ۲.۳ درصد شاهد پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی در میان ۱۹ کشور منطقه یورو خواهد بود. آلفرد کامر ، مدیر بخش اروپایی صندوق بین المللی پول معتقد است که نابرابری در رشد اقتصادی کشورهای اروپایی طی سال ۲۰۲۱ متاثر از طول دوره و شدت محدودیت‌های کرونایی اعمال شده، سرعت واکسیناسیون عمومی در برابر بیماری کووید-۱۹ و روند شیوع انواع جهش‌یافته ویروس کرونا خواهد بود.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور عضو پیمان پول واحد اروپایی شامل بلژیک، آلمان، استونی، جمهوری ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین برآورد کرده که رشد تولید ناخالص داخلی اروپا تا پیش از سال ۲۰۲۲ به سطح قبلی آن در دوره پیش از همه‌گیری ویروس کرونا باز نخواهد گشت و شرط اصلی تحقق این برآورد نیز پایان موفقیت‌آمیز کارزارهای واکسیناسیون عمومی در تابستان ۲۰۲۱ و در دسترس بودن واکسن کرونا در طول سال ۲۰۲۲ است.

این نهاد مالی بین‌المللی از سیاست‌گذاران اروپایی خواسته تا به ارائه کمک‌های اضطراری برای حمایت از خانوارها و مشاغل ادامه دهند چرا که به باور آن حمایت مالی دولت‌ها به میزان ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، می‌تواند رشد اقتصادی این کشورها را در سال ۲۰۲۲ حدود ۲ درصد افزایش دهد.

صندوق بین‌المللی پول تاکید دارد که حمایت کوتاه مدت دولت‌ها از اقتصاد، تبعات شیوع کرونا در میان مدت را بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. صندوق همچنین به کشورهای اروپایی توصیه کرده تا با هدف جبران مشاغل از میان رفته در دوران همه‌گیری کرونا به تحریک سرمایه‌گذاری و تسهیل اشتغالزایی کمک کنند.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول (IMF)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول IMF آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • دریسن: امیدواریم توماس توخل بایرن مونیخ را با جام اروپایی ترک کند
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال