Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدصلاح قریشی صبح امروز در نشست شورای  گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال سازمان تامین اجتماعی بخشودگی قانون جرائم کارگاههای صنفی، تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف انجام شد.

وی افزود: برای این بخشودگی شرایطی درنظر گرفته شده تا کارفرمایان بتوانند از این بخشودگی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حجم مطالبات وسیعی در استان داریم، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سنوات اخیر از قوانین و اهرم فشاری که برای دریافت و پیگیری مطالبات داشت،  استفاده نکرد چرا که معتقدیم کارگاههای تولیدی، خدمات و اصناف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما حجم مطالبات افزایش یافت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: قانون بخشودگی جرائم فرصتی است تا کارگاهها اقدام کنند و از این قانون بهره‌مند شوند.

قریشی اضافه کرد: حفظ اشتغال و یا افزایش اشتغال در کارگاههای تولیدی و صنعتی طی طول یکسال لازمه تقسیط حق بیمه تامین اجتماعی است که باید حق بیمه را به صورت قسطی در طول یکسال پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: کارگاههایی که می خواهند از قانون بخشودگی و تقسیط حق بیمه استفاده کنند تا 31 تیرماه 1400 فرصت دارند با ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری مشمول این طرح شوند و عدم مراجعه به این سامانه به منزله انصراف است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در کشور 42 میلیون مخاطب دارد، بیان کرد: هدف ما ارائه خدمات غیرحضوری است تا از شیوع و گسترش کرونا جلوگیری شود و اکنون 30 خدمت اصلی سازمان به مخاطبین به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است