Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در بررسی صلاحیت افراد در هیئت های اجرایی و نظارت باید انصاف، عدالت و شرع رعایت شود و اگر افراد به اصل ولایت اذعان کردند بپذیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست هم اندیشی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی با هیئت های نظارت و اجرایی شهرستان قزوین روز پنجشنبه در محل فرمانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان در این نشست با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهری و روستایی اظهارداشت: هیئت های اجرایی و نظارت باید در بررسی صلاحیت افراد مدار انصاف و عدالت را رعایت کنند تا حق کسی ضایع نشود.

وی افزود: اگر عملکرد هیئت های اجرایی و نظارت عادلانه باشد بدون تردید نگاه مردم به نظام مثبت می شود.

سیاهکلی تصریح کرد: اگر مردم ببینند هیئت ها در بررسی صلاحیت افراد نگاه سیاسی ندارند و بر اساس مستندات قانونی و شرعی رفتار می کنند و ردصلاحیت مربوط به کسانی است که تخلف آشکار و مستدل دارند حتما همراهی و تشکر می کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نباید در زندگی خصوصی مردم کنکاش شود و با آبروی کسی بازی کنیم و همه شما امانتدار هستید و باید آنچه به شما می رسد محفوظ باشد و حیثیت کسی آسیب نبیند.

وی گفت: گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم نشان می دهد رد صلاحیت ها زیاد نیست و نگرانی ندارد و تاکنون اعتراض خاصی هم به آن نشده لذا اگر رد صلاحیت منطقی باشد حتما مورد پذیرش قرار می گیرد.

سیاهکلی اظهارداشت: کارها در هیئت نظارت هم باید با سعه صدر و نگاه مثبت پیش برود تا مردم بدانند شما امانتدار هستید و نگاه سیاسی در بررسی ها حاکم نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: در حوزه شورا آفت و آسیب زیاد است زیرا گاهی اوقات افرادی وارد شوراها می شوند که روند کار اداری را بلد نیستند و چون یک شبه به قدرت می رسند شاید وسوسه شوند و تخلف کنند و در این میان برخی شوراهای شهری و روستایی هم بد عمل کردند و موجب بدبینی شدند تا سخت گیری بیشتر شود.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات وظایف دهیاران و شوراها تداخل کرده و داشتن مهر شورا یک ابزار اقتدار شده و به نظر می رسد با کمک فرمانداری باید آموزش ها جدی گرفته شود.

سیاهکلی اظهارداشت: گاهی در وظایف شورا و دهیار هم تداخل و چالش داریم که باید این نقص هم با آموزش برطرف شود زیرا اختلافات روستاها بیشتر در حوزه شوراهاست نه دهیار و این بخش هم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته افراد در التزام عملی به ولایت اعتماد کنیم

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید به دلیل ضعف قانون نوع برداشت از التزام عملی به ولایت فقیه تفاوت کند اما به نظر می رسد اگر کسی اظهارکرد که به این اصل التزام دارد ما هم بپذیریم زیرا اسلام هم گفته حسن ظن داشته باشیم و کنکاش نکنیم مگر آن که فردی عملا کاری خلاف این موضوع انجام داده باشد.

سیاهکی گفت: استقبال داوطلبان از ثبت نام در شوراهای شهری و روستایی بسیار خوب بوده واین که 2.5 برابر تعداد کرسی ها ثبت نام شده جای خوشحالی دارد و عدم احراز 13 درصدی هم منطقی و قابل قبول است.

وی بیان کرد: بالا رفتن میزان مشارکت بانوان در ثبت نام شورای روستاها هم ارزشمند است زیرا در روستاها زنان توانمند زیادی داریم که می توانند کارآمد باشند و این مورد نوید بخش مشارکت خوب مردم خواهد بود. 

سیاهکلی از عملکرد و نگاه مثبت فرماندار قزوین در اجرای امور هم تشکر کرد و افزود: خوشبختانه پیگیری و دلسوزی رئیس هیئت اجرایی شهرستان قزوین مناسب است و با مسئولیت پذیری ایشان تاکنون خوب کار شده و امیدواریم در ادامه این روند هیچ مشکلی در روند انتخابات نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: هئیت اجرایی خیلی خوب و با دقت صلاحیت افراد را بررسی کردند و کار هیئت نظارت را آسان کردند. 

نواقص قانونی به نمایندگان منعکس شود

سیاهکلی از اعضای هیئت های اجرایی و نظارت خواست نواقص قانونی در کار را به نمایندگان منعکس کنند تا برای رفع آن در مجلس با کمک مجمع نمایندگان استان اقدام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان قزوین هیئت های اجرایی و نظارت مجمع نمایندگان استان صلاحیت افراد هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، محمد شروین اسبقیان در حاشیه نشست در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بیان کرد:  پرسپولیس و استقلال واگذار شدند و تکلیف هیئت مدیره را شرکت‌ها مشخص می‌کنند. وزارت ورزش نیز بر روند اداره باشگاه‌ها نظارت و آنها را حمایت می‌کند.

او در مورد تعیین مدیرعامل دو باشگاه سرخابی گفت: زمانی که هیئت مدیره دو باشگاه تعیین شد، مدیرعامل‌ها را مشخص می‌کنند و وزارت ورزش دیگر نقشی ندارد. وزارت ورزش به لحاظ صلاحیت فردی نظارت می‌کند و انتخاب مدیرعامل‌ها در اختیار باشگاه‌ها است.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که گفته شده است بعد از پایان فصل، مالکان اصلی تغییرات عمده‌ای در بحث هیئت مدیره ندارند، آیا چنین چیزی را تایید می‌کنید؟ عنوان کرد: این را باید از صاحبان جدید بپرسید و اگر صحبتی شده من در جریان نیستم.

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود