Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:31:56 GMT

اخذ تست کرونا از ۳۴ هزار مسافر ورودی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۵۴۵

اخذ تست کرونا از ۳۴ هزار مسافر ورودی به کشور

سخنگوی جمعیت هلال احمر از غربالگری کرونایی بیش از ۱۵۸ هزار مسافر ورودی به کشور در ۲۸ پایانه هوایی، دریایی و زمینی کشور خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مراقبت بهداشتی از مسافران ورودی به کشور که جمعیت هلال احمر در همکاری با وزارت بهداشت عهده‌دار انجام آن شده است، گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از ۲۰ اسفندماه کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۶ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و اجرای آن با فعالیت ۴۳۱ نیروی عملیاتی و آموزش دیده همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آخرین نتایج اجرای این طرح نیز اظهار کرد: برابر گزارش‌ها تا صبح امروز ۱۵۸ هزار و ۵۴۵ مسافر در بدو ورود به کشور غربالگری شده و وضعیت سلامتی آنان از نظر ابتلا به کرونا رصد شده و به ثبت رسیده است. 

قوسیان مقدم تعداد تست‌های سریع کرونا که از مسافران اخذ شده را ۲۶ هزار و ۳۶۷ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۸۰۶۷ تست PCR نیزاز افزاد مشکوک اخذ شده و ۴۹ مسافر نیز به دلیل مثبت شدن تست به قرنطینه منتقل شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی هلال احمر جمعیت هلال احمر همه باهم علیه کرونا جمعیت هلال احمر ورودی به کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی