Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی مستلزم "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی" در حوزه تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، خالد جعفری پیش از ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کردستان برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: واگذاری امور به بخش خصوصی و جوابگو بودن بخش دولتی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته بحث جهش تولید بود که با توجه ارزیابی‌های انجام شده شعار امسال یعنی پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مطرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم، باید تولید،  پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌های خاصی در امر تولید انجام شود، تصریح کرد: تحقق شعار سال نیازمند حضور و پای کار آمدن همه مدیران برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های ابلاغی است.

وی گفت: یکی از دلایلی که تولیدکنندگان را زیر فشار می‌گذارد فرار مالیاتی در بخش‌های غیر تولیدی و بدون شناسنامه است که باعث عدم سرمایه‌گذاری در بخش تولید شده است.

جعفری با ذکر اینکه هرچه منابع مالی، در امر تولید بیشتر باشد، منجر به پیشرفت استان و کشور خواهد شد، اظهار کرد: باید با شناسایی چالش‌ها در راه تولید، فشارهای وارده بر تولید کننده کاهش دهیم‌.

به گفته وی، بانک‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نمی‌توانند به تنهایی کار کنند چراکه تولید نیاز به همکاری این سه بخش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه در حال حاضر استان نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری است، تأکید کرد:  فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد یکی از مهمترین مواردی است که باید انجام شود.

جعفری با یادآوری اینکه همه دستگاه‌های کشور در صدد تحقق شعار سال هستند، افزود: باید همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کردستان نیز در راستای حمایت از تولید گام بردارند.

 راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد تولیدی کردستان در دستور کار قرار گرفت 

علی اشرف یوسفی، رئیس شورای بانک‌های کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه بانک‌های استان امسال در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: هرسال بانک‌ها نسبت به سال قبل، خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 95هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان به مردم پرداخت شده است، افزود: سال گذشته به دلیل ابتلای همکاران به ویروس کرونا بسیار در مضیقه بودیم اما با این وجود، هیچ پرونده وامی باقی نمانده است.

یوسفی از راه‌اندازی "کمیته‌ مانع‌زدایی" در همه بانک‌های سطح استان خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال کردستان در دستور کار است.

رئیس شورای بانک‌های استان کردستان تصریح کرد: واگذاری مجدد واحدهای تولیدی تملیک شده یکی از مواردی است که امسال می‌تواند بسیار قوی مطرح و پیش برود.

53 واحد تولیدی کشاورزی راکد و نیمه فعال اردبیل به چرخه فعالیت بازگشتندنماینده ولی‌فقیه در هرمزگان: 200 واحد تولیدی صوری در استان هرمزگان وجود دارد

 جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و اصناف کردستان بخشیده می‌شود 

«سید صلاح قریشی»، مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت تحقق فرمایشات رهبری اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق شعار سال "بخشودگی جرائم کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و اصناف را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: قانون بخشودگی جرائم فرصتی است برای تولیدکنندگان استان تا جرائم آنها کم یا بخشیده شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: کارفرمایان این کارگاه‌ها به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفندماه 1399 به مرحله قطعیت رسیده است، برای برخورداری از حمایت و تسهیلات باید حداکثر تا 31 تیرماه امسال نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.

«مجید ذبیح‌الهی»، معاون حسابرسی اداره‌کل امور مالیاتی استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه "تقویت سازوکار پشتیبانی از تولیدکنندگان" کردستانی از جمله اهداف و برنامه‌های اولویت‌دارمان است، اظهار داشت: یقیناً امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/487/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی کردستان نیز استان کردستان تامین اجتماعی تحقق شعار سال مانع زدایی سال گذشته بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

این همایش با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال برگزار شد و فعالان اقتصادی به بیان مشکلات در این زمینه پرداختند.

پرهیز از بخشی نگری و ارایه برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و طرح محور، تعیین ۱۰ اقدام اساسی برای عینیت بخشی به جهش تولید و مکلف بودن مدیران اجرایی به ارایه راهکار‌های عملیاتی در این زمینه و راه اندازی قرارگاه اقتصادی جهش تولید در استان از جمله محور‌های این همایش بود.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: سازوکاری که در این زمینه تعریف شده، می‌تواند یک قدم ما را به پیش ببرد، اما جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد