Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: کسی به‌دنبال علت‌های غلط نگردد و من به عنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم ایران می‌گویم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس انگلیسی به داخل کشور است که از عراق وارد کشور شده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح امروز پنجشنبه 26 فروردین ماه در مراسم بهره برداری از 4 طرح ملی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: در پیک چهارم کرونا هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم و قاعدتا هفته آینده برخی روزهای شدیدترین در برخی استان‌های کشور خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم که در هفته‌های آتی از این مسیر و پیک خارج شویم و مردم نیز بدانند که پیک چهارم به دلیل جهش ویروس کرونا است.

رئیس جمهور با بیان این که جهش ویروس کرونا و ویروس انگلیسی تقریبا همه استان‌های کشور را درگیر کرده است، گفت: اگر ویروس انگلیسی نبود اکنون ما این پیک را شاهد نبودیم،‌ البته با یک سری مشکلات بعد از عید دست و پنجه نرم می‌کردیم اما اساس مشکل ما این است که ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آنجا وارد استان‌های همجوار شد و بعد به سراسر کشور کشید.

روحانی خاطرنشان کرد: این ویروس کرونای انگلیسی شدت عمل نشان داده و از سرعت انتقال سریعی برخوردار است. به گونه‌ای که در ویروس ووهان ممکن بود یک فرد آلوده برای چند دقیقه در یک جمع قرار می‌گرفت و کسی هم به آن مبتلا نمی‌شد، اما این ویروس جدید از لحاظ سرعت انتقال و آثار با ویروس ووهان متفاوت است.

وی با تأکید بر این که تغییر شکل یافتن ویروس کرونا اساس مشکلی است که ما در پیک چهارم با آن روبرو هستیم بنابراین هیچ کس دنبال علت‌های غلط نگردد، گفت: من به عنوان مسؤول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس جمهور به صراحت به همه مردم ایران اعلام می‌کنم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به داخل کشور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته همیشه مراسم‌هایی همچون عروسی، ملی مثل عید، سفرها، ترددها و دورهمی‌ها در گسترش این ویروس تأثیرگذار است؛ چراکه هر کجا که پروتکل رعایت نشده است، دچار مشکل می‌شویم، بنابراین امیدواریم همه استانداران، ‌فرمانداران، بخشداران، دانشگاه‌های پزشکی، بسیج و نیروی انتظامی دست به دست هم بدهیم تا در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم و امیدوارم با مراعات‌های دقیقی که مردم ما صورت می‌دهند و با استفاده از واکسن از این مسأله عبور کنیم.

روحانی با تأکید بر این که واکسن کلید حل مسأله کرونا است، اذعان کرد: ما باید انواع واکسن‌هایی که می‌توان به کشور وارد کرد را به کشور وارد کنیم و شرکت‌های خصوصی در این زمینه تلاش کنند؛‌ چراکه ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان امسال باشیم. ما باید در بهار از واکسن های خارجی استفاده کنیم. ما باید در اردیبهشت و خرداد ماه که ماه‌های بسیار حیاتی است از واکسن‌های خارجی استفاده کنیم و همه شرکت‌ها مجاز هستند، بنابراین هر شرکت و مؤسسه‌ای برای واردات واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد مستقیم با دفتر رئیس جمهور مکاتبه کند و من مستقیم این مسأله را دنبال می‌کنم چون به راحتی می‌توان در هفته‌های آینده میلیون‌‌ها دز واکسن وارد کشور شود و واکسن می‌تواند از مردم در مقابل مرگ به خوبی محافظت کند.

وی با بیان این که ممکن است واکسن‌ها از ابتلای افراد به ویروس جلوگیری کنند، گفت: اگر در ابتلا نیز تأثیرگذار نباشند مهم نیست اما معمولا واکسن‌ها در یک سطح بسیار بالایی برای سلامت و حفظ مردم از مرگ و میر حفاظت می‌کند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی واکسن کرونا روحانی ویروس انگلیسی ویروس کرونا رئیس جمهور واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با شیوع بیماری کرونا بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال واکسن کرونا بودند در این میان چند مدل واکسن در کشور وارد و توزیع شد، در این میان یکی از واکسن‌هایی که بسیاری از مردم ایران استفاده کردند آسترازنکا بود، در این میان از همان ابتدایی که واکسن آسترازنکا وارد کشور شد نظریه‌های مختلفی در مورد این واکسن در نشریه‌های مختلف منتشر می‌شد که قطعا واکسن آسترازنکا دارایی عوارضی است که می‌تواند به بدن گیرنده واکسن آسیب جدی وارد کند.

آسترازنکا چه نوع واکسنی است؟

واکسن آسترازنکا یک واکسن کووید ۱۹ است که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسعه داده شده و از طریق عضلانی تزریق می‌شود. این واکسن، با استفاده از آدنو ویروس ChAdOx۱ شامپانزه به عنوان ناقل ویروسی ساخته شده‌است. این واکسن از دسامبر سال ۲۰۲۰، در حال انجام تحقیقات بالینی فاز III بوده‌است.

واکسن آسترازنکا، به‌صورت دو دوز نیم میلی‌لیتری در عضله دالی بازو، در افراد بالای ۱۸ سال، تزریق می‌شود. دوز دوم نیز پس از ۶ تا ۱۲ هفته از دوز نخست، تزریق می‌شود. اثربخشی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به موارد حاد کووید ۱۹، پس از ۲۲ روز از تزریق دوز اول، معادل ۷۶ درصد و اثربخشی آن پس از تزریق دوم، به ۸۱ درصد می‌رسد.

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید ۱۹ که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت‌های کم منجر شود.

واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است، اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی‌تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد، اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می‌شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت‌های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی‌کند TTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

باید نگران واکسن آسترازنکا بود؟

در همین زمینه آمیتیس رمضانی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا در مورد عوارض واکسن آسترازنکا اظهار کرد: این واکسن از جمله واکسن‌هایی است که بر پایه وکتور و آدونا ویروس به شمار می‌رود که غیر فعال است و نسبت به سایر واکسن‌ها عوارض بیشتری دارد.

وی افزود: واکسن‌های برپایه وکتور عوارض بیشتری نسبت به سایر واکسن‌ها دارند و باید حداقل تا ۱۰ سال مورد ارزیابی قرار بگیرد، اما با توجه به شرایط پاندمی کرونا بسیاری از واکسن‌ها خیلی زودتر وارد بازار شدند.

اکثر واکسن‌ها دارای عوارض هستند

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: در نهایت برخی از واکسن‌های کووید ۱۹ باید بگیم دارای برخی عوارض خفیف یا بیشتر هستند؛ البته بیشتر واکسن ساز‌های داخلی عوارض واکسن را بررسی می‌کنند و افرادی که این واکسن هارا دریافت کردند باید مورد ارزیابی قرار بگیرند برای مثال واکسن پاستور از جمله واکسن‌هایی است که مورد ارزیابی پس از دریافت قرار می‌گیرند.

وی در مورد ایجاد لخته خون توسط واکسن گفت: احتمال ایجاد لخته‌ی خون برای همه‌ی افراد وجود دارد، اما بسیار بسیار کم بوده و حدود یک در ۱۰۰ هزار نفر این عارضه خود را نشان می‌دهد که این عارضه نیز اغلب در زنان در سن باروری شایع است مخصوصا زنانی که از دارو‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟