Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:37:05 GMT

مردم در ماه رمضان اهدای خون را فراموش نکنند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۸۸۷۸

مردم در ماه رمضان اهدای خون را فراموش نکنند

حسین هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ذخایر خونی استان در حال حاضر در سطح متوسط است اما با توجه به شیوع موج چهارم کرونا در استان و ورود به ماه مبارک رمضان در روزهای آینده شاهد کاهش ذخایر خونی خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری خاطرنشان‌کرد: برای اینکه با بحران کمبود خون در روزهای آینده مواجه نشویم در مرکز انتقال خون شهرکرد در دو نوبت صبح و شب آماده خون‌گیری از اهداکنندگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: با توجه به اینکه تا ساعت 12 بامداد خون‌گیری در این مرکز ادامه دارد و در این ساعات منع تردد در سطح شهر وجود دارد با فرمانداری و پلیس راهور هماهنگی‌های لازم صورت گرفته‌است تا مشکلی برای عزیزان به‌وجود نیاید.

وی با اشاره به روزه‌دار بودن اهداکنندگان خون بیان‌کرد: مردم در وعده سحری غذای کافی و مقوی استفاده کنند و نگران نباشند چرا که پزشکان ما در مرکز انتقال خون در بدو ورود آزمایشات لازم را از فرد می‌گیرند و در صورت وجود بیماری یا ناتوانی در اهدای‌خون این‌کار را انجام نمی‌دهند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: مردم نگران نباشند چرا که تمام پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز اجرا می‌شود و پیش از خون‌گیری از فرد شرح حال گرفته می‌شود و از دانشگاه علوم پزشکی نیز استعلام می‌شود که فرد کرونا نداشته باشد و مهم‌تر اینکه کرونا از طریق خون قابل سرایت نیست.

انتهای پیام/68035

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین هاشمی اهدای خون در ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند