Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:27:42 GMT

محفل قرآنی «ربیع‌ القرآن» آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۹۳۵۲

محفل قرآنی «ربیع‌ القرآن» آغاز شد

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، اولین نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» به صورت ملی به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، عصر چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، اولین نشست محفل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ویژه برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با حضور محمدهادی ربیعی مجری کارشناس صدا و سیما، و تنی چند از مسئولین و کتابداران کشور، از طریق ارتباط تصویری با محمدرضا پور زرگری قاری بین المللی در فضای اسکای روم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این محفل هادی ربیعی به بیان مطالبی در خصوص عبارت "بسم الله" پرداخت و گفت: آغاز هر کار با نام خداست و عبارت شریف بسم الله ۱۱۴ بار در ابتدای سوره های قرآن کریم آمده است.

در ادامه محمدرضا پورزرگری نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۱۳۷۳ پس از تلاوت آیات ۱۸۳ تا ۱۸۶ از سوره بقره در تفسیر آن گفت: این آیات در مورد  صیام یا روزه داری است، تقوا در این آیات به معنای خویشتن داری از گناه است. گناه دو منشا دارد؛ نخست غضب و دیگری شهوت که فرد با گرفتن روزه جلو این دو تندروی را در خود خواهد گرفت.

وی تقوا و خداترس بودن را از  مهم ترین آثار روزه داری عنوان کرد و گفت: روزه داری جزو عبادات خاص است، حضرت محمد (ص) می فرمایند: «روزه نصف صبر است، معنای صبر با روزه داری کسب می شود.»

او در ادامه سخنانش به بیان برکات روزه داری پرداخت و گفت: محروم شدن از خوردن و آشامیدن، اجتناب از محرمات و پرهیز از گناه و دل از غیر خدا خارج کردن سه اثر روزه داری است. روزه داری تمرینی برای تقواپیشگی است.

در پایان این محفل مسابقه چهارگزینه‌ای (عبارت "به هر طرف رو کنی به سوی خدا رو کرده‌ای" در کدام آیه سوره بقره آمده است)، توسط مجری مطرح شد که علاقه‌مندان تا ۲۴ ساعت پس از پایان برنامه می توانند با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۱۸ در این مسابقه شرکت کنند. به برگزیدگان این مسابقه  نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده، در تمامی استان های کشور به صورت هماهنگ از طریق ارتباط تصویری با قاریان ممتاز کشور در فضای اسکای روم با مشارکت استان‌های کشور و با محوریت استان تهران در ماه مبارک رمضان  برگزار می شود. علاقه‌مندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان همه روزه ساعت ۱۸ از طریق نشانی ‌https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/quran در این محفل قرآنی شرکت کنند. این ویژه‌برنامه به صورت زنده نیز از صفحه اینستاگرام  اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی Instagram.com/tehranplir پخش خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کريم کتابخانه های عمومی ماه مبارک رمضان استان تهران روزه داری محفل قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

کد خبر 6094939

دیگر خبرها

  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی