Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@15:50:41 GMT

واکنش کابل به خروج آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۹۴۹۰

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان ، اعلام کرد که دولت این کشور به تصمیم اخیر جو بایدن ، در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر سال جاری احترام می‌گذارد و در راستای انجام این روند، همکاری خواهد کرد.

در بیانیه ارگ، آمده است که از زمان توافق ایالات متحده و طالبان در ماه فوریه سال ۲۰۲۰، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اکثر عملیات نظامی را به‌صورت مستقل انجام داده‌اند و آنها توانایی دفاع از کشورشان در برابر تهدیدات فعلی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارگ افزوده است که روند کنونی صلح نیز نتیجه‌ جان‌فشانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده و شهروندان این کشور مدیون این فداکاری‌ها هستند.

در این بیانیه آمده است که دولت افغانستان بحث خود را با ایالات متحده و سایر متحدان درباره فصل نو مناسبات، به ویژه تسریع روند صلح ادامه خواهد داد و آماده است تا این فصل جدید همکاری با آمریکا و متحدان ناتو را با در نظر داشت منافع مشترک، اعتماد و احترام متقابل آغاز کند.

همچنین شب گذشته جو بایدن با اشرف غنی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. غنی در باره این دیدار در توییتی نوشت که جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم آمریکا احترام می‌گذارد و با همکاران ایالات متحده همکاری خواهد کرد تا مطمئن شود که روند انتقال به‌صورت درست انجام می‌شود.

این در حالی است که جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، گفته است که روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، از اول می آغاز و تا یازدهم سپتامبر تکمیل خواهد شد.

جو بایدن چهارشنبه شب با اشاره به این که چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده است که مسئولیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را بر عهده دارد، گفت این مسئولیت را به رییس جمهور پنجم واگذار نخواهد کرد. وی گفت : «هدف اول ما این است که مطمئن شویم از افغانستان به عنوان پایگاه برای حمله به آمریکا استفاده نخواهد شد و ما به آن هدف دست یافتیم.»

پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه شروع خواهد شد و هدف آن است که تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افغانستان جو بایدن طالبان افغانستان ایالات متحده ریاست جمهوری ناتو نیروهای آمریکایی ایالات متحده جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد