Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به ۹۰ هزار و ۹۷۴ نفر رسیده و ۱۳ بیمار جدید نیز جان خود را از دست دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد ، این روزها «کرونا» با شدت بیشتری در شهرستان‌های مختلف استان لرستان در حال تاخت و تاز است و آرامش و سلامتی را از مردم سلب کرده است به طوری که روزانه بیش از 1000 نفر به این ویروس مهلک مبتلا می‌شوند و چندین نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کرونا» در تمامی شهرستان‌های لرستان وضعیت نامطلوب و بحرانی حاکم کرده است و این روزها آژیر وضعیت قرمز خودروهاست که سکوت سنگین شهرها را می‌شکند تا هشداری باشد برای آنها که هنوز وجود این ویروس مرگبار را جدی نگرفته‌اند.

روند ابتلا، بستری و مرگ و میرها در لرستان بسیار نگران کننده است و تقریباً اکثر بیمارستان‌ها نیز تخت خالی برای بستری این بیماران ندارد و این هشدار جدی است که بیش از پیش مواظف خود و اطرافیانمان باشیم.

اما امروز یک نوزاد یک ماهه ازنایی قربانی کرونا شد و مادری را که 9 برای حضور شیرین فرزندش لحظه شماری کرده بود را عزا دار کرد و حسرت بزرگی را بر دل او نهاد.

در برخی از شهرستان‌ها که وضعیت بحرانی‌تر است و کرونا سایه سیاه خود را بر سر مردم شهر گسترده است همه جا تعطیل شده و تنها دستگاه‌های خدمات رسان و فروشگاه‌های فروش موادغذایی، قصابی، نانوانی و مرغ فروشی‌ها فعالیت دارند.

   امکان بستری بیمار جدید کرونایی در الیگودرز وجود ندارد   

امروز در سطح شهر الیگودرز که این روزها وضعیت فوق بحرانی دارد از طریق بلندگو این پیغام به مردم داده شد که به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و شیوع کرونای انگلیسی آمار ابتلا، بستری و فوت در شهرستان به شدت در حال گسترش است پس تاکید می‌شود مراقب خود باشید چرا که به دلیل وضعیت بحرانی و تکمیل ظرفیت بیمارستان از این پس امکان بستری بیماران کرونایی جدید وجود ندارد.

در پی وضعیت نامطلوب شهرستان‌هایی مانند ازنا و الیگودرز کلیه تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌های لوازم یدکی، چاپخانه‌ها، الکتریکی‌ها، عطاری‌ها و عسل فروشی‌ها تعطیل شده است.

سید موسی خادمی استاندار لرستان در سخنان اخیر خود در رابطه با وضعتی کرونایی استان اظهارداشت: متاسفانه در لرستان شرایط کاملاً ناخوشایند و رو به وخامت است.

وی با اشاره به شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزود: تجهیز بیمارستان‌های استان در دستور کار قرار گرفته و امکانات مورد نیاز تا حد توان در سطح استان فراهم و تاکید شده تا مراقبت از بیماران با کیفیت بیشتری دنبال شود.

بستری شدن بیش از 1000 نفر در لرستان

 استاندار لرستان به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان اشاره و عنوان کرد: هم اکنون بیش از 1000 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و اگر این عدد 20 درصد افزایش یابد ظرفیت تکمیل می‌شود.

 وی بیان کرد: کمک، همراهی مردم، نظارت و برخورد قاطع دستگاه تنها راهی است که در این شرایط برای مدیریت اوضاع می‌تواند موثر باشد بنابراین هر دو کار را باید با هم انجام دهیم و لازم است دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون گذشته وظایف خود را با شدت بیشتری انجام دهند و اصناف غیر ضروری نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

 خادمی تصریح کرد: از روز شنبه به طور آزمایشی به مدت سه روز ساعات کار ادارات از 9 صبح آغاز می‌شود تا آثار آن ارزیابی شود.

تعداد کرونایی‌های لرستان به 90 هزار و 974 نفر رسید

روند ابتلا به ویروس کرونا در لرستان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آماری که ظهر امروز از سوی مسئولان علوم پزشکی لرستان اعلام شد هزار و 17 بیمار دیگر به کرونا مبتلا شدند. با اضافه شدن این هزار و 17 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، مجموع مبتلایان به کرونا در استان لرستان به 90 هزار و 974 نفر افزایش یافت.

در بحث مرگ و میر بیماران کرونایی نیز متاسفانه 13 بیمار دیگر جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی های ناشی از این بیماری مرگبار در لرستان به هزار و 483 نفر رسید.

با توجه به افزایش آمار مبتلایان که روزانه بیش از 1000 نفر به انها اضافه می‌شود روند بستری بیماران نیز رو به افزایش است به طوری که از روز گذشته تاکنون 100 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و تعداد بیماران بستری شده به هزار و 110 نفر رسیده است.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان هندی از 14 میلیون نفر + جدول تغییرات تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی استان بوشهر به 700 تخت افزایش یافت +فیلم بسیجیان استان البرز در واکسیناسیون همگانی کرونا مشارکت می‌کنند

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان تاکنون 293 هزار و 381 نمونه ارسال شده است که به 289 هزار و 223 نمونه پاسخ داده شده است و از این تعداد 198 هزار و 243 مورد منفی گزارش شده است.

انتهای پیام/642/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها بیش از 1000 نفر ویروس کرونا شهرستان ها بیمار جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان