Web Analytics Made Easy - Statcounter



رییس جمهور گفت: نمی توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح های وزارت نفت با اشاره به اینکه سفرها در گسترش کرونایی انگلیسی تاثیر گذار است، گفت: هر کجا پروتکل را رعایت نکنیم دچار مشکل می شویم. باید در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم با مراعات های که مردم رعایت می کنند و واکسنی که به دست ما می رسد، از این پیک عبور کنیم.

وی ادامه داد: امروز کلید یک واکسن است اتفاقا شرکت های خصوصی راحت تر می توانند واکسن ها را وارد کنند. ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم.باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

رییس جمهور همچنین گفت: هر شرکتی که برای ورود واکسن کوچک ترین مشکلی دارد، به دفتر رییس جمهور نامه بنویسد. من مستقیم مسأله را دنبال می کنم زیرا در هفته های آینده براحتی می توانیم میلیون ها دوز واکسن وارد کنیم. واکسن می تواند مردم را از مرگ بخوبی مراقبت کند.

روحانی با اشاره به این‌که دولت تا آخرین ساعت خود همه توانش را به کار می‌گیرد، گفت: ما در 100 روز پایانی دولت چهار هدف تامین سلامت و معیشت مردم، شکستن تحریم ها و تکمیل طرح های در دست اجرا را داریم.

وی ادامه داد: برای مبارزه با کرونا به اقدامات جدی تری نیاز داریم که بخشی از آن مربوط به خرید و واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور و در ادامه به ثمر نشستن تولید واکسن داخل است. اگر به 60 تا 70 درصد مردم واکسن تزریق کنیم زنجیره بیماری قطع می شود. البته همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم. زیرا جهش اخیر کرونا که نوع انگلیسی آن است بسیار خطرناک است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سربازان خط مقدم دیپلماسی ما اکنون در وین هستند گفت: برای ما مهم نیست دشمن چه زمانی رفتار عاقلانه می کند اما آمریکا راهی جز بازگشت به برجام ندارد. اگر آنها به صورت کامل به برجام بازگردند ما پس از راستی آزمایی که زمان زیادی نمی برد، به توافق باز می گردیم.

روحانی با اشاره به ابراز نگرانی اروپایی ها از غنی سازی 60 درصد ایران اظهار کرد: آنها گفته اند با یک حرکت ایران می تواند از غنی سازی 60 درصد به 90 درصد برسد اما آنچه در سر شما اروپایی هاست این است که ما مسیر را برای بمب اتم هموار می کنیم که این اشتباه است. امروز ما می توانیم غنی سازی 90 درصد را انجام دهیم و اگر اراده کنیم این کار را انجام می دهیم اما فعالیت هسته ای ما صلح آمیز است و دنبال بمب هسته ای نیستیم. شما دنبال بمب هسته ای بوده اید و هر سال بمب جدید می سازید و انبار می کنید. این اتهام روی پیشانی شماست و نمی خواهد درباره ملت ایران حرفی بزنید.

روحانی خطاب به اروپایی ها گفت: هر روزی که شما به تعهدات خود بازگردید ما هم به تعهدات خود باز می گردیم و غنی سازی 60 درصد را متوقف کرده و به غنی سازی 3.67 درصد باز می گردیم. ایران نشان داده است مردانه قول می دهد و شما هم نشان داده اید که قول تان بی اعتبار است. نمی خواهد درباره ایران نگران باشید ایران مردانه و با اخلاق حرکت کرده و به تعهدات خود پایبند است.

رئیس جمهور پایان دادن به طرح های تولیدی تا جایی که امکان پذیر است را یکی دیگر از برنامه های دولت در 100 روز پایانی عنوان کرد و گفت: در یک سال و چند ماه تولید پتروشیمی به کشور 25 میلیون تن افزوده شده است که این از افتخارات ایران است که در اوج تحریم های دشمن و کرونا موفق شد بزرگترین جهش در پتروشیمی را داشته باشد. ریل گذاری لازم در کشور برای دولت بعدی هم انجام شده است و 30 تا 40 و گاهی تا 70 درصد مسیر آماده شده است.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه معیشت مردم یکی دیگر از اهداف دولت است، تصریح کرد: بسته حمایتی معیشتی جدیدی ویژه ماه رمضان پرداخت کردیم. برای معیشت مردم هر کاری بتوانیم انجام می دهیم. در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان کارهای مهمی در حال انجام است. هر کاری دستمان بیاید برای معیشت مردم انجام می دهیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه صنعت نفت کشور در تاریخ ما درخشیده است اظهار کرد: دهه 90 دهه ای بود که دو بار ما در دنیای سیاست و دیپلماسی به دنیا آمدیم و دشمن را شکاندیم. اگر بگوییم این دهه دهه پیروزی، نجات ملی و جهش در تولید و توسعه کشور است، اشتباه نگفتیم که برخی از موفقیت ها مربوط به نفت و پتروشیمی است. اقدامات مختلفی از جمله کشف میدانی با 53 میلیارد بشکه در نام آوران، توسعه میدان های بزرگ نفتی و گازی، لوله کشی به جاسک پالایشگاه گازی بید بلند تحقیق و توسعه و نوآوری، جمع کردن فلرها و گازرسانی به روستاها انجام شده و امروز به مرز گازرسانی به 33 هزار روستا رسیده ایم. طرح های عسلویه و پارس جنوبی تقریبا پایان یافته است. در این سه سال جنگ اقتصادی دشمن می خواست ما را از ارز آوری محروم کند اما صادرات غیر نفتی به صحنه آمد که یکی از آنها پتروشیمی بود.

وی ادامه داد: در مراسم امروز اعلام شد که حدود 90 درصد ارزی که در سامانه نیما عرضه شده است از طریق پتروشیمی بوده است. فولاد، مس و آلومینیوم هم در کنار پتروشیمی ارز آوری کردند.ما حدود 35 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و پتروشیمی یکی از صنایع مقدم برای جنگ اقتصادی بود. یک طرحی امروز افتتاح شد با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار از سال 95 آغاز شده بود که محصول یک سال آن فقط یک میلیارد دلار است. این طرح ها پس از خروج خارجی ها توسط مهندسان کشورنان به بهره برداری رسید و غیر از ارز آوری، اشتغال هم توسط این طرح ها تامین شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها