Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:59:56 GMT

موضع وزارت صمت درباره راه‌اندازی پروژه نورد گرم ۲ مبارکه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۹۸۸۶

موضع وزارت صمت درباره راه‌اندازی پروژه نورد گرم ۲ مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، سیف‌اله امیری گفت: فولادمبارکه یک شرکت فولادی بسیار عظیم و تولیدکننده ورق برای کلیه مصارف کشور است، این شرکت برای کل کشور شناخته شده بوده و تولید، مصرف و میزان صادرات این شرکت نیز کاملا مشخص است.

 مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در ادامه افزود: در شرایط فعلی نیز در صورتی که شرکت فولاد مبارکه نباشد، کلیه واحدهای ما تعطیل خواهند شد، در واقع این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت‌های فولادی کشور بوده و چشم و چراغ این ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نقش شرکت فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه ای فولاد کشور نیز گفت: نقش شرکت فولاد مبارکه در رسیدن به اهداف تعریف شده برای صنعت فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ مثبت بوده و این شرکت اهداف خود در طرح‌های توسعه ای را محقق کرده است، به ویژه با پروژه جدید این شرکت یعنی واحد نورد گرم ۲ که برنامه‌ریزی و تلاش برای راه اندازی آن انجام داده، می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را برای تامین مواد اولیه و انواع ورق را رفع کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره حمایت این وزارتخانه از راه اندازی پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه نیز گفت: پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه کار بسیار بزرگی است که کلنگ‌زنی آن در سال گذشته انجام شد و اکنون جلسات مربوط به راه‌اندازی آن در ایمیدرو در حال برگزار شدن است، چند روز گذشته نیز جلسه‌ای در این زمینه رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز تشکیل دادند.

وی افزود: البته یکسری مشکلات برای راه اندازی آن وجود دارد که باید هرچه زودتر حل شود. هر چند همت و تلاش مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز بر این است که این پروژه هرچه زودتر انجام شود؛ هرچند برای راه اندازی تمامی پروژه‌های تعریف شده برای صنعت فولاد یکسری مشکلات در مسیر راه وجود دارد که باید مرتفع شوند.

به گفته امیری، همت وزارت صمت بر این است که هرچه زودتر پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه راه اندازی شود زیرا با اضافه شدن محصولات تولیدی این واحد، مشکلات ورق گرم کشور حل خواهد شد و دیگر دغدغه های بازار همچون قیمتها وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است کلنگ پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته توسط سرپرست وزارت صمت به زمین‌زده شده و طبق پیش بینی های انجام شده، با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه استراتژیک، میزان تولید ورق در کشور به بالای ۷ میلیون تن خواهد رسید و صنایعی از جمله صنایع نفت و گاز، لوله‌سازی، خودروسازی و کشتی‌سازی و... برای همیشه از واردات ورق بی نیاز شده و جانی دوباره می گیرند

اکنون سالانه دو میلیون تن ورق فولادی به کشور وارد می شود که با اجرای این پروژه نه تنها جلوی این حجم از واردات گرفته می شود بلکه توانایی صادرات نیز به وجود می آید. در واقع علاوه بر اینکه از خروج سالانه ۹۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود بلکه با صادرات محصولات این بخش، بخشی از ارز مورد نیاز کشور نیز تامین می شود.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص/

منبع: فارس

کلیدواژه: نورد گرم وزارت صمت فولاد مبارکه صادرات شرکت فولاد مبارکه پروژه نورد گرم ۲ راه اندازی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

به گفته وی مپنا جز افتخارات صنعت کشور است و در حال حاضر سهم مهمی در اجرای نیروگاه‌ها در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد، پروژه‌های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و روز به روز مطابق نیاز کشور و دنیا مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند ما نیز به طور کامل از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

محرابیان با اشاره به اقداماتی که در سطح کشور انجام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، البته میزان ناترازی و مصرف بویژه در بخش صنعت کشور با توجه به رشد تولید بیش از این است به همین دلیل پروژه‌های متعددی در نیروگاههای کشور در دستور کار قرار گرفت و با زمانبندی خوبی پیگیری می‌شود، هر چند ماه یک بار شاهد بهره برداری از نیروگاههای کشور مطابق برنامه هستیم. هرچند تأمین مالی پروژه‌ها سخت است.

وزیر نیرو در رابطه با تأمین اعتبار از صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تأمین مالی شود تا پروژه‌ها در زمان خود وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر