Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@20:50:07 GMT

رایزنی عباس و مرکل درباره انتخابات فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۳۸۵

رایزنی عباس و مرکل درباره انتخابات فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و صدراعظم آلمان در جریان تماس تلفنی مشترک در خصوص انتخابات ملی فلسطین رایزنی کردند.

به گزارش برنا، به نقل از العهد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و صدراعظم آلمان در رابطه با انتخابات فلسطین نیز بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف بر لزوم برگزاری انتخابات مذکور در موعد مقرر تأکید کردند.

این تماس تلفنی در حالی انجام شد که کارشکنی های رژیم صهیونیستی در مسیر برگزاری انتخابات ملی فلسطین همچنان ادامه دارد. صهیونیستها طی هفته های گذشته شمار زیادی از رهبران حماس را به منظور جلوگیری از مشارکت آنها در انتخابات بازداشت کرده اند.

در همین ارتباط، پیشتر «فوزی برهوم» عضو جنبش مقاومت اسلامی حماس به بازداشت «شیخ حسن وردیان» از رهبران این جنبش و عضو لیست انتخاباتی «قدس وعده‌گاه ماست» واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرده بود.

برهوم تصریح کرد که بازداشت اعضا و رهبران حماس در کرانه باختری هرگز موجب ایجاد رعب و وحشت در میان آنها و بازداشتن آنها از مشارکت در انتخابات نخواهد شد، بلکه عزم فلسطینیان برای مشارکت قاطع و فعال در انتخابات و برگزاری موفقیت‌آمیز آن را جزم‌تر خواهد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی