Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@08:00:01 GMT

آشنایی با سایبان برقی مغازه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۰۴۲۳

آشنایی با سایبان برقی مغازه

به سیستمی که دارای پوشش متحرک باشد و از طریق جریان الکتریکی کنترل شود که بتوان آن را به دلخواه خود به وضعیت های گوناگون تغییر دارد، سایبان برقی می گویند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به سیستمی که دارای پوشش متحرک باشد و از طریق جریان الکتریکی کنترل شود که بتوان آن را به دلخواه خود به وضعیت های گوناگون تغییر دارد، سایبان برقی می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع این سایبان برقی هم اکنون در بازار تولید شده و بنابر این تعریف ما از این سیستم به صورت کلی خواهد بود.سایبان های مغازه به دو صورت تاشویی و چتر وجود داشته که در هر دو شکل آن ها روند حرکتی با استفاده از نیروی الکترونیکی کنترل می شود و جهت تغییر وضعیت آن ها می توان از یک ریموت کنترل استفاده کرد. سایبان های برقی مغازه ها همیشه ثابت نبوده و همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم با توجه به شرایط و وضعیت جوی قابل تغییر می باشند. بنابر این سایبان های برقی دارای بهترین انعطاف پذیری در گرفتن نور روزانه بوده و از تاثیر بارش های فصلی جلوگیری می کنند.

سایبان های اولیه با چوب، گونی و یا لایه پلاستیکی ساخته می شدند اما امروزه سایبان ها با استفاده از تکنولوژی جدید تولید شده که به آن ها سایبان برقی گفته می شود. با استفاده از این سایبان های برقی امکان استفاده از تجهیزات خاص را جهت کنترل و پوشش دادن فضای مورد نظر وجود دارد. به طوری که در این حالت با یک سایبان ثابت سروکار نخواهیم داشت و در وضعیت های آفتابی یا بارندگی می توان تغییراتی در سایبان ایجاد کرد. از این رو در حال حاضر استفاده از این سایبان برقی مغازه بسیار رایج و معمول می باشد. در ادامه با این سایبان، کارکرد و مزایای آن آشنا خواهیم شد.

انواع سایبان برقی مغازهسایبان برقی بازویی

سایبان های برقی بازویی مغازه دارای دو بازو یا چند بازو در اطراف خود بوده که از طریق یراق آلاتی همچون لولا به بدنه اصلی وصل شده و امکان باز و بسته شدن آن را نیز فراهم می کنند.

سایبان برقی چتری

اجرای سایبان برقی چتری بر روی یک محور مرکزی یا یک ستون بزرگ بوده و توسط  تسمه های فلزی و نوار ها حرکت می کنند. روند حرکتی این نوع سایبان ها کاملا مطابق با چتر بوده و از لحاظ حرکتی هیچگونه تفاوتی ندارند.

سایبان برقی کرکره ای مغازه

این نوع از سایبان ها از لحاظ باز و بسته شدن مانند درب های کرکره ای بوده که از همین رو به آن ها سایبان کرکره ای گفته می شود.  برای اجرای این سایبان ها از پوشش های مناسبی استفاده می شود و عدم تاثیر بر روی پوشش سایبان در شرایط محیطی همچون نور آفتاب از مهم ترین مزایای اینگونه از سایبان ها می باشد.

سقف جمع شونده

سقف های جمع شونده همانطور که از نامشان پیداست مشابه سیستم کرکره ای بوده و تفاوت اصلی آن ها در ثابت ماندن چارچوب اصلی بر روی سقف و امکان استفاده از نور آفتاب می باشد.

سایبان برقی فول باکس

در سایبان برقی فول باکس مغازه چارچوب و باکس سایه بان کاملا ثابت بوده و در هنگام حرکت تمامی چارچوب نیز حرکت می کند. در حقیقت سایبان برقی فول باکس به صورت یک سیستم یکپارچه بوده که با همدیگر بالا و پایین می روند.

اصلی ترین نکات در زمان نصب سایبان های برقی مغازه

جنس سایبان باید متناسب با آب و هوای همان محل انتخاب شود
حتما از یراق مناسب استفاده کنید چرا که کیفیت آن مشخص کننده ی طول عمر سایبان می باشد
نوع سایبان باید با توجه به کاربرد آن انتخاب شود
برای نصب سایبان خود از یک شرکت معتبر کمک بگیرید

قیمت و هزینه سایبان های برقی مغازه

جالب است بدانید مشخص شدن و اعلام هزینه واقعی سایبان های برقی تا روز معامله به طول می انجامد و در همان روز نیز مشخص می شود. چرا که قیمت این محصول ثابت نبوده و تحت تاثیر شرایط اقتصادی دچار تغییرات گوناگونی می شود.

جهت اعلام قیمت و هزینه نهایی برای سایبان های برقی باید فاکتور های گوناگون و مختلفی را ارزیابی کرده و سنجید. از جمله این فاکتور ها می توان به سبک انتخاب شده سایبان، جنس پوشش آن، کیفیت پروفیل آلمینیوم و پروفیل فلزی، نوع سیستم الکتریکی و حرکتی بکار رفته و دستمزد نصاب یا هزینه نصب آن اشاره کرد.

نحوه عملکرد سایبان برقی

همانطور که می دانید درب کنترلی پارکینگ ها با استفاده از ریموت کنترل آن ها عمل می کند. عملکرد این ریموت کنترل ها تا حدود زیادی به سیستم سایبان برقی شباهت داشته و در حقیقت اصول اولیه در آن ها با اصول اولیه به کار رفته در سایبان های برقی یکسان می باشد.

از چندین پروفیل های آهنی و فلزی جهت اجرای سایبان برقی استفاده می شود که اتصال آن ها از طریق یراق آلات مختلف مانند لولا و جک های پنوماتیکی برقرار می شود. مرحله ی آخر در اجرای سایبان های برقی قراردادن یک لایه پوششی از جنس های مختلف می باشد. امکان تغییر سایبان برقی تاشویی از حالت ۱۰ درجه به ۳۵ درجه وجود داشته و سایبان های چتری نیز به طور کامل باز می شوند. برخی از سایبان های برقی اتوماتیک دارای حسگر های مخصوص بوده که قادر به تشخیص نور آفتاب و یا شرایط بارندگی می باشند.

مزیت های استفاده از سایبان برقی مغازه

ایجاد پوشش کامل در برابر نور آفتاب، بارش برف و باران
استفاده از ریموت کنترل جهت باز و بسته کردن سایبان از طریق جریان الکتریسیته
امکان اجرای پوشش سایه بان در رنگ ها و طرح های مختلف
عدم نیاز به نیروی مکانیکی برای باز کردن سایبان
امکان اجرای سایبان در اندازه های مختلف تا عرض ۶ متر و قابلیت باز شوندگی تا ۳ متر
ایجاد شرایط مناسب جهت نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی
به جهت استفاده از آلمینیوم و یراق آلات مخصوص وزن سایبان سبک خواهد شد
ایجاد شرایط مناسب جهت نصب سایبان در سیستم های نورپردازی در سالن های بزرگ
امکان تنظیم شیب سایبان از ۳۰ ال ۴۵ درجه
امکان چاپ طرح ها و الگو های مختلف روی پوشش سقف
جهت افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی از رنگ های الکترواستاتیک استفاده می شود.
امکان چاپ طرح ها و الگو های مختلف روی پوشش سقف
زیبایی و قابلیت فرم پذیری و انعطاف پذیری در طراحی
استفاده از پارچه های با کیفیت جهت پوشش در برابر نور آفتاب و بارش بارانو برف

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سایبان برقی مغازه سایبان های برقی اجرای سایبان ریموت کنترل نور آفتاب سایبان ها کرکره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • کاسبی کپسولی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید