Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بنده معتقدم که اصناف باعث ایجاد وضعیت موجود نیستند و تنها تعطیلی اصناف باعث خروج کشور از این وضعیت نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک ، این روزها دیگر حال و هوای شهر به خاطر سهل‌انگاری‌های برخی از افراد خوب نیست و این امر محدودیت‌هایی اعم از تعطیلی گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 و غیره را به دنبال داشته که شاید این امر باعث ضرر آنها شود و برخی از آنها با تعطیلی‌ها به سوی ورشکستگی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که تاکنون دولت برای حمایت از اصناف اقدامی انجام نداده و تنها مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمع‌ها، مراسم‌های عروسی، عزا و غیره به اصناف و خودشان کمک کنند.

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی و حساسی که شکل گرفته، از اصناف و مسئولان اتاق اصناف تقاضا داریم بیش از پیش به فعالیت گروه‌ها و مشاغل شغلی نظارت داشته باشند.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه‌های 2،3،4 در شهرستان‌ها و شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ممنوع است اما متاسفانه این مصوبه در بسیاری از شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان اراک به درستی اجرا نمی‌شود . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در مرکز شهر و پاساژها و همچنین بازار شهر اراک تعطیلی اصناف و مغازه‌ها به خوبی رعایت شده است ولی متاسفانه در حاشیه شهر و مغازه‌هایی که در مرکز شهر نیستند این مهم به خوبی رعایت نمی‌شود و ما شاهد ازدحام مردم برای خرید اقلامی هستیم که اضطرار خرید آن در این روزهای سخت و نفس‌گیر در واقع احساس نمی‌شود.

جمالیان ادامه داد: متاسفانه بیمارستان سوم نیز در اراک تکمیل شده و به غیر از بیمارستان ولیعصر(عج) جای دیگری برای بستری بیماران نداریم و تنها راه ممکن برای خروج از این بحران رعایت مردم و اصناف است تا در این روزهای سخت شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی بیان کرد: طبق گزارشات رسیده و عینی از سطح شهر مشاغلی چون آتلیه و عکاسی و خدمات فیلمبرداری، آژانس مشاور املاک، لباس فروشی، آبمیوه فروشی‌ها و غیره همچنان با وجود قرمز شدن وضعیت و ادامه‌دار بودن شرایط مشغول به فعالیت هستند .  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن شرایط و پیش‌بینی برای بدتر شدن وضعیت، از مسئولان و مدیران اتاق اصناف و اتحادیه‌ها خواهشمندیم با جدیت بیشتری به کسبه و صنوف نظارت کنند متاسفانه در برخی از این صنوف، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی‌شود و با توجه به ازدحامی که در محیط‌های کوچک و بدون تهویه آنها صورت می‌گیرد، انتقال این ویروس به راحتی امکان‌پذیر است .

ممنوعیت کرونایی فعالیت اصناف در قزوین یک هفته تمدید شد100 تیم بازرسی بر فعالیت اصناف شیراز نظارت دارندفعالیت اصناف زنجان از شنبه 16 اسفند ماه بعد از ساعت 21 ممنوع شد

 اصناف باعث ایجاد وضعیت موجود نیستند 

جمشید زند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: از زمان اعلام ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی گروه‌های شغلی 2، 3 و 4، اصناف تعطیل کردند و دستورات ستاد کرونا را به خوبی اجرا کردند، امروز هم حدود دو هفته می‌شود که اصناف تعطیل هستند و از آنها بابت رعایت مصوبات ستاد کرونا تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: بنده معتقدم که اصناف باعث ایجاد وضعیت موجود نیستند و تنها تعطیلی اصناف باعث خروج کشور از این وضعیت نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر هدف محدود کردن تجمعات و قطع زنجیره کرونا است پس این امر با تعطیلی اصناف مرکز شهر اتفاق افتاده چرا که بیشتر تجمعات در  مرکز شهر است.

زند تصریح کرد: معتقدم اصناف باید مطابق مصوبات ستاد کرونا عمل کنند و اصناف در مرکز شهر و حاشیه شهر نیز این امر را رعایت می‌کنند و قطعا با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی می‌شود.

 هیچ نظارتی بر فعالیت مطب‌ها و ادارات انجام نمی‌شود 

وی ادامه داد: هدف اصلی محدود کردن تجمع‌ها است تا زنجیره این بیماری قطع شود و قصدمان بیچاره کردن مردم نیست و متاسفانه هیچ نظارتی بر فعالیت مطب‌ها و ادارات انجام نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: یکی از عوامل عدم موفقیت در راستای مهار بیماری عدم نظارت مناسب بر مکان‌های کانون بیماری از سوی مراجع ذی‌ربط است و قطعا با آنها باید برخورد جدی شود و در راستای کنترل بیماری باید تمام افراد تلاش کنند و از مردم خواهشمندیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از این وضعیت موجود عبور کنیم.

به گزارش تسنیم، اگر قصد عبور از وضعیت موجود داریم باید مردم و مسئولان مربوطه وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا هم باعث ضرر به اصناف و هم باعث از دست دادن عزیزانمان نباشیم و این امر تنها با همکاری تمام افراد تحقق پیدا می‌کند، متناسفانه این روزها تخت‌های کمی در بیمارستان‌ها برای بستری بیماران پیدا می‌شود و این امر ناشی از تصمیمات اشتباه، سهل‌انگاری‌ها، مسافرت‌ها، مراسم‌های عروسی و عزا است و تنها در این برهه زمانی  پروتکل‌های بهداشتی را باید همانند گذشته به خوبی رعایت کنیم.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی رئیس اتاق اصناف تعطیلی اصناف وضعیت موجود اصناف باعث بر فعالیت مرکز شهر گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی