Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:03:44 GMT

مزارع چغندر جاجرم برای بار دوم زیر کشت می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۱۲۹۰

مزارع چغندر جاجرم برای بار دوم زیر کشت می‌رود

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان جاجرم با ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت چغندر قند، یکی از مناطق مستعد کشت این محصول است.

رئیس جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: هر ساله کشاورزان منطقه از ۱۵ اسفند ماه شروع به کشت چغندر قند می‌کنند و از این سطوح مقدار ۴۸ هزار تن چغندر تولیدی خود را به دو کارخانه جوین و شیروان تحویل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه در سال جاری به علت تغییرات شرایط آب و هوایی و بروز سرما در روزهای پایانی سال ۹۹، چغندر کاران غافلگیر شدند و محصولی که تازه جوانه زده و حساسیت زیادی به سرما داشت، دچار خسارت شد.

عباسیان تصریح کرد: حال کشاورزانی که هزینه زیادی برای تهیه بذر اصلاح شده و هزینه کشت داده‌اند مجبور هستند مزارع خود را مجدداً کشت نمایند.

رئیس جهاد کشاورزی جاجرم در انتها گفت: توصیه می‌شود کشاورزان برای جبران چنین خسارت‌هایی محصولات خود را بیمه کنند.

کد خبر 5190023

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمازدگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 اردبیل محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد