Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن به افغانستان سفر کرده است تا برنامه دولت جو بایدن در مورد خروج همه نیروهای آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات سال ۲۰۰۱، ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفته است که نیروهای دفاعی افغانستان از حمایت مردم برخوردار هستند و به همین خاطر به تنهایی قابلیت دفاع از کشور را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در راس یک هیئت عالی رتبه به کابل رفته، دیدار کرد.

در این دیدار غنی ضمن خوش آمدگویی به وزیر خارجه آمریکا، از کمک‌های دو دهه اخیر ایالات متحده و شرکای بین‌المللی به افغانستان تشکر کرد.

غنی در این دیدار بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که بر تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروها از افغانستان احترام گذاشته و در این روند با آنها کمک خواهند کرد.

رئیس جمهوری افغانستان به بلینکن گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قابلیت دفاع از این کشور دارند و مردم این کشور از آنها پشتیبانی می‌کنند.

رئیس جمهوری این کشور گفت: اکنون که آمریکا قصد خروج نیروهایش را از افغانستان دارد، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری‌ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور وجود دارد.

درعین حال، آنتونی بلینکن ضمن قدردانی از فداکاری‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت: خروج نیروهای ما از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتیژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحده آمریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پایبند است.

جو بایدن در سخنان روز چهارشنبه خود اظهار کرده بود که زمان "پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا" که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، فرا رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن افغانستان خروج آمریکا از افغانستان آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود

آنتونی به انتقادات در مورد شادی جنجالی‌اش پاسخ داد. 

طرفداری | پس از اریک تن هاخ، آنتونی نیز با کلیدواژه «تحریک توسط بازیکنان حریف» به دفاع از شادی‌اش پرداخت. 

به گزارش تلگراف؛ آنتونی به دفاع از شادی جنجالی‌اش در ومبلی پرداخت. پس از پنالتی آخر راسموس هویلوند که منجر به صعود منچستریونایتد به فینال اف‌ای کاپ شد، آنتونی با گرفتن گوش‌هایش مقابل بازیکنان کاونتری سیتی حرکات عجیبی را به نمایش گذاشت. حرکت وینگر برزیلی باعث اعتراض‌ بسیاری شد، آن‌ها باور داشتند آنتونی برای صعودی که از آن به عنوان «صعود خجالت‌آور» یاد شده، مجبور به نمایش چنین حرکاتی نبود. ریو فردیناند شادی آنتونی را «شرم‌آور» خواند. شادی او با هری مگوایر که بلافاصله پس از پیروزی به سراغ دست دادن با بازیکنان کاونتری رفت، در تضاد بود. اریک تن هاخ در نشست خبری خود به این موضوع اشاره کرد که آنتونی توسط بازیکنان حریف «تحریک» شده است. وینگر 21 ساله با انتشار یک توییت به اتفاقات روزهای اخیر واکنش نشان داد:

کاونتری ثابت کرد که چرا به نیمه نهایی رسید. ما به دنبال این جایگاه در فینال برای هوادارانمان بودیم و به آن دست یافتیم. رفتار بازیکن کاونتری با هواداران ما خوب نبود و من در گرماگرم بازی به تحریکات آن‌ها برای دفاع طبیعی از باشگاهم واکنش نشان دادم.

در این مورد بخوانید:

اعتراض‌ها به شادی جنجالی آنتونی؛ شاید فصل بعد در چمپیونشیپ بازی کنی!

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بلینکن وارد چین شد
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است