Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:27:53 GMT

پنجمین خانه امداد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۱۸۶۵

پنجمین خانه امداد افتتاح شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاح پنجمین خانه امداد، با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: طرح توانمندی محلات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، هلال احمر و غیره در محلات محروم در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:کمیته امداد در خانه امداد به عنوان هماهنگ کننده امور اقدام می‌کند و همه سازمان‌ها و نهاد‌های عضو این طرح با هم کمک می‌کنند و در این هم افزایی با کمک مردم، خیران و معتمدان اقدامات لازم برای توانمندی نیازمندان محله انجام می‌شود.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نخستین اقدام در جهت ایجاد این خانه ها، دو سال پیش در محله هرندی تهران تحت عنوان خانه هلال (متولی هلال احمر) آغاز شد.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به محلات دو فاکتور از جمله حاشیه نشینی و بخش فرسوده را با هماهنگی دستگاه‌ها برطرف خواهیم کرد، افزود: هم اینک خانه هلال در دروازه غار توسط هلال احمر، خانه احسان در محله شوش توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خانه بهزیست در باغ آذری توسط بهزیستی، خانه وقف در امامزاده قاسم توسط اداره اوقاف و خانه امداد در محله اتابک توسط کمیته امداد استان تهران راه اندازی شده است.

او گفت: هم اینک طبق بررسی‌ها دو هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده که با همکاری دستگا‌های عضو طرح توانمندسازی محله مشکلات آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: بنا داریم برای رسیدگی بیشتر افرادی را توسط معتمدین محلات برای هر کوچه تعیین کنیم تا بتوانیم نیاز هر کوچه را به صورت خودجوش پیگیری کنیم.

علی محمدی بیان کرد: هم اینک در محله هرندی ۵۶ کوچه وجود دارد و عوامل هماهنگ کننده در این محله تعیین شده تا نیاز‌ها را احصا و در جهت توانند سازی این محلاتاقدام نمایند.

او گفت: هم اینک این طرح در سطح کشور در استان‌های تهران، قم، مشهد، اصفهان و همدان اجرا شده و در آینده‌ای نزدیک در سایر استان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد خانه امداد حاشیه نشینی خانه امداد هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی