Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:45:25 GMT

۵۰ نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۰۴۶

۵۰ نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان افزوده شد

رحمت صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رشد و توسعه کمی دانشگاه (البته با حفظ کیفیت) به لحاظ تعداد هیات علمی، رشته های تحصیلی و تعداد دانشجویان از جمله اهداف دراز مدت دانشگاه است، اظهار داشت: سال گذشته پنج عضو هیات علمی به مرتبه استادی و ۱۴ نفر هم به مرتبه دانشیاری ارتقا پیدا کردند

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ عضو هیات علمی با مرتبه استادی، ۱۰۵ عضو با مرتبه دانشیاری،۲۲۹ عضو با مرتبه استادیاری و ۱۱ مربی در این دانشگاه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه کردستان، جمعیت دانشجویی این دانشگاه را ۱۲ هزار و ۹۸۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد  ۵۲۴ دانشجوی دکترا در ۳۵ رشته تحصیلی، سه هزار و ۵۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در ۱۱۸ رشته، هشت هزار و ۹۱۵ دانشجوی کارشناسی در ۵۷ رشته مشغول به تحصیل هستند.

صادقی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ در مقاطع کارشناسی ۲ رشته، کارشناسی ارشد پنج رشته و دکترا نیز پنج رشته به دانشگاه اضافه شد، گفت: تمام کلاس‌های نظری، بخشی از کلاس‌های عملی، جلسات شوراهای مختلف دانشگاه، سمینارها و جلسات دفاعیه در بستر آموزش مجازی برگزار شد و در این خصوص دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه‌های پیشرو بود.

رییس دانشگاه کردستان در خصوص آموزش مجازی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های آموزش مجازی دانشگاه از قبل آماده شده بود، از ابتدای ترم دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ که بیماری کرونا وارد کشور شد، بلافاصله بستر آموزش مجازی را آماده و در مدت ۱۰ روز اسامی همه دانشجویان، مدرسان و برنامه درسی را در سامانه وارد کردیم و آموزش مجازی شروع شد.

صادقی افزود: آیین‌نامه ویژه آموزش مجازی دانشگاه کردستان تدوین و به تصویب رسید که این آیین نامه مورد تقدیر وزارتخانه قرار گرفت و به عنوان الگوی موفق و قابل پیروی به همه دانشگاه های کشور ابلاغ شد.

وی درباره وضعیت برگزاری کلاس های الکترونیکی اظهار داشت: در ترم اول سال تحصیلی جاری با تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری  و خریداری بیش از ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات، نرم افزاری (سه سامانه اسکای روم، ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن راه اندازی شد)، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه به ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه و امکان ذخیره فایل تدریس همه کلاس‌ها شرایط بسیار بهتری برای آموزش فراهم شد.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: با وجود تعطیلی کلاس های حضوری، ۱۰۰ درصد کلاس‌ها برگزار شد و حدود ۸۸ درصد دانشجویان هم در کلاس‌ها شرکت داشتند.

صادقی اضافه کرد: اگر چه بستر آموزش مجازی ظرفیت بسیار خوبی است اما مشکلاتی هم دارد و ممکن است بازدهی آن در برخی کلاس‌ها خوب نباشد و یا اینکه برخی از دانشجویان امکان شرکت در کلاس‌ها را نداشته باشند، اما به‌ هر حال چاره‌ای جز این نداشتیم و مثل سراسر دنیا به اجبار این مسیر را انتخاب کردیم. 

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه کردستان سنندج رحمت صادقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه کردستان سنندج وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه کردستان سنندج رحمت صادقی اخبار کنکور دانشگاه کردستان آموزش مجازی هیات علمی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد