Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین در گفت وگویی بعد از نشست امروز عنوان کرد: امروز جلسه کمیسیون مشترک مجدد برگزار و تقریبا دو ساعت به طول کشید. قرار شد گروه های کاری در حوزه هسته ای و رفع تحریم ها کار خود را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه توافق داشتند که وارد کار جدی و عملی شویم و مجموعه تحریم هایی که آمریکا باید برگردد لیست شود و مجموعه اقداماتی که ایران باید انجام دهد نیز لیست شود.

عراقچی بیان کرد: جلسه بسیار جدی و حتی چالشی بود. تحولاتی که بین این جلسه و جلسه قبل داشتیم از جمله حادثه نطنز و ... فضای جلسه را چالشی کرده بود و بحث ها از هر دو طرف خیلی جدی و متاثر از اتفاقات این مدت بود.

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: مواضع کشور را خیلی روشن بیان کردیم. حادثه نطنز چیزی نیست که به سادگی از کنار آن گذشت و انتظار ما که کشورهای مقابل در برجام این حادثه را محکوم کنند انتظار کاملا جدی و به حقی بود. غیر از روسیه  و چین سه کشور اروپایی نه تنها این کار را صورت ندادند، در حوزه تحریم ها مواردی را اضافه کردند.

وی بیان کرد: حسن نیت از سوی کشورهای اروپایی به شدت از سوی ما زیر سوال رفت. آنها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند و با این حرکات نمی شود به جمع بندی خوبی رسید مگر این که کشورهای اروپایی جدیت را در عمل نشان دهند.

وی گفت: مایل به مذاکرات فرسایشی اصلا نیستیم و باید سریع تر به جمع بندی برسیم و باید این را در عمل ببینیم که حرکت و شتاب به سمت رسیدن به توافق در حد معقول و مقبولی وجود دارد در غیر این صورت دلیلی برای ادامه مذاکرات نمی بینیم.

عراقچی درباره اینکه آیا دو طرف توانستند لیست ها را آماده کنند، گفت: لیست ها در حال آماده شدن است و باید همه تحریم ها برداشته شود و فهرست کامل باشد . قرار است گروه های کاری کار خود را جلوتر ببرند.

معاون وزیر خارجه درباره بحث راستی آزمایی خاطرنشان کرد: تحول جدیدی رخ نداده است و اول باید فهرست تحریم ها روشن شود و بعد راستی آزمایی صورت بگیرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین گفت: این که مسیر آسانی نیست را همه قبول دارند و امیدوار هستیم در این دور از مذاکرات به مسیری برویم و به جمع بندی برسیم که چشم انداز حل و فصل کاملا روشن شده باشد. امیدواریم در طول چند روز آینده برسیم.

وی افزود: اگر طرف های اروپایی و آمریکا می توانند تعهداتشان را انجام دهند ما هم تعهدات خود را انجام می دهیم.

عراقچی گفت: گروه های کاری کارشان را انجام می دهند و هر زمان لازم باشد نشست کمیسیون مشترک برگزار شود ما این جلسه را تشکیل می دهیم. هنوز زمانی مشخص نیست.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۸۲ گروه جهادی در خوی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در این‌نشست با تقدیر از تلاش‌های بسیج سازندگی وگروه‌های جهادی درعرصه‌های سازندگی گفت:بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان ایران اسلامی است.
وی افزود:امروز بسیج سازندگی با روحیه و عزمی استوار و انگیزه و ایمانی راسخ، الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت در عرصه‌های مختلف را به نمایش گذاشته است و جوانان متعهد و نخبگان دلسوز را در یاری محرومان و رفع مشکلات پابرهنگان و مستعضفان به روستا‌ها و مناطق محروم کشور گسیل کرده است. 
سرهنگ پاسدار مصطفی آقایی فرمانده سپاه شهرستان خوی در این‌نشست با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی و‌گروه‌های جهادی شهرستان خوی گفت:
درحال حاضر ۲۸۲ گروه جهادی فعال در شهرستان خوی در عرصه سازندگی مشغول خدمات رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته هستند 
وی افزود: در یکسال گذشته بسیج سازندگی سپاه خوی بیش از ۵۰ طرح عمرانی را با اعتباری بیش از ۲۰۰میلیاردریال اجرا کرده است 
وی آبرسانی به ۳ روستا و مرمت و بازسازی ۴۱ مسجد خسارت دیده در زلزله‌های خوی، اجرا‌ی طرح‌های تامین آب کشاورزی بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستایی
وی افزود: بسیج سازندگی سپاه در این‌مدت با اجرای۳۶۰ طرح اقتصاد مقاومتی و باپرداخت ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بیش از ۶۰۰ نفر در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و‌صنعت شغل ایجاد کرده‌است

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۸۲ گروه جهادی در خوی 
  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم