Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:18:37 GMT

۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی میاندوآب‌ سنددار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۶۰۶

۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی میاندوآب‌ سنددار شد

حقوردی هادی روز پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ جلد سند تک‌برگی مربوط به واحدهای مسکونی شهرهای باروق و چهاربرج است که جزو شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش بنیاد مسکن اسلامی و ۲۲ هزار سند نیز مربوط به واحدهای روستایی میاندوآب است.

پویافزود: برای تک‌برگی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در میاندوآب مقاوم سازی شده است

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در صورت درخواست و مراجعه مالکان واحدهای مسکونی روستایی به بنیاد مسکن صدور سند مالکیت برای تمامی واحدها در دستور کار قرار دارد، گفت: تابحال برای ۱۲ هزار واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت میاندوآب‌ شامل ۳۶ درصد واحدها تسهیلات بانکی به منظور مقاوم سازی اعطا شده که از این تعداد برای ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پایان کار صادر شده و مابقی نیز در دست اجراست.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میاندوآب‌ با بیان اینکه در مجموع ۳۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در میاندوآب وجود دارد افزود: برای سال‌جاری نیز از سهم سال گذشته مقاوم سازی ‌هزار و ۳۵۰ واحد روستایی در دستور کار قرار دارد که این سهم قابل افزایش است.

برای مقاوم سازی ۲۸۰ واحد مسکن روستایی از سوی دولت ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض می‌شود

هادی همچنین با اشاره به حمایت دولت از اقشار ضعیف در بهسازی مساکن روستایی گفت: در این راستا ۲۸۰ واحد شناسایی شده که اگر این واحدها به دریافت تسهیلات مسکن ۵۰۰ میلیون ریالی اقدام کنند و زیربنای واحد آنها بیشتر از ۶۰ مترمربع نباشد، به هر کدام ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و سایر افراد بی‌بضاعت در اولویت بهره‌مندی از این کمک‌ بلاعوض هستند، افزود: در این راستا ۴۸۰ نفر شناسایی شده که همه آنان واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند ولی ۲۸۰ نفر در اولویت دریافت این کمک بلاعوض هستند که در صورت همکاری بانک‌ها این کمک‌ها در اسرع وقت جذب می‌شود.

شرایط ارایه ضمانت به بانک‌ها برای تسهیلات مسکن روستایی زنجیره‌ای است

وی با اشاره به بازسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی گفت: این مهم از سال ۱۳۸۴ به بعد در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته به طوری که در آن سال با تخصیص اعتبار برای هر واحد به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اجرای آن کلید خورد.

هادی، با بیان اینکه اکنون مبلغ تسهیلات برای هر واحد به ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله افزایش یافته است اظهار داشت: در سال گذشته مقاوم سازی ‌هزار و ۳۵۰ واحد روستایی سهم میاندوآب‌ بود ولی این سهم هر سال به علت عدم استقبال روستاییان تحقق نمی‌یابد به طوری که تاکنون حدود ۸۰۰ فقره پرونده تشکیل شده و از این تعداد ۹۰ نفر هم به بانک‌ها معرفی شده‌ و در حال انعقاد قرارداد و ارایه ضمانت به بانک هستند.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود تا ضمانت ‌های بانکی به صورت زنجیره‌ای شود، گفت: هنگام تصویب طرح مقاوم سازی واحدهای روستایی از سوی دولت نسبت به ارایه ضمانت نامه به شکل زنجیره‌ای تاکید شده ولی برخی بانک‌ها از آن طفره می‌روند و شرایط ضمانت را برای متقاضیان سخت می‌کنند اما در میاندوآب با مساعدت بانک‌های عامل و همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته توسط نماینده مجلس در سطح کلان تا حدودی بانک‌ها با اعمال شرایط آسان نسبت به پرداخت وام مسکن روستایی اقدام می‌کنند.

۳۵ نفر از مهندسان دارای پروانه اشتغال با ساخت واحدهای روستایی نظارت می‌کنند

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نظام فنی روستایی گفت: این طرح به منظور استفاده درست از تسهیلات بانکی در ساخت مساکن روستایی با نظارت فنی دقیق، با همکاری ۳۵ نفر از مهندسان و ناظران دارای پروانه اشتغال و ۶ دفتر فنی مهندسی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در ساخت مساکن شهری با توجه به اینکه اعتباری برای بنیاد مسکن اختصاص نمی‌یابد، اما با استفاده از منابع داخلی در سال‌جاری در شهرک آیدین عملیات ساخت واحدهای مسکونی در قالب پنج بلوک توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میاندوآب‌ اجرایی می‌شود و پس از اتمام برای متقاضیان به صورت آزاد واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میاندوآب‌ در سال‌های گذشته در رابطه با مسکن شهری ۴۹ واحد در کوی ولی‌آباد در قالب طرح اهدایی از سوی مقام معظم رهبری و ۴۹ واحد از محل اعتبارات داخلی در کوی جانباز احداث و تحویل متقاضیان داده شده، است اظهار داشت: همچنین در قالب طرح مسکن مهر در ۲ شهر باروق و چهاربرج که کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند، بازسازی ۶۰۰ واحد مسکن به این نهاد واگذار شد که این واحدها به ۹۷۴ واحد افزایش یافت که از این تعداد ۶۷۶ واحد در شهر چهاربرج و ۲۹۸ واحد در شهر باروق مقاوم سازی شد.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد بانک ملی ایران در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و از ۲۱ تا ۳۱ فروردین به عنوان دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) نامگذاری شد.

شهرستان میاندوآب با ۱۹۸ روستا و با جمعیتی بالغ بر ۲۸۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده که جمعیت شهری و روستایی آن یکسان است.

برچسب‌ها چهاربرج توسعه روستایی بنیاد مسکن باروق مسکن میاندوآب فصلنامه صنعت مقاوم سازی و بهسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهاربرج توسعه روستایی بنیاد مسکن چهاربرج توسعه روستایی بنیاد مسکن باروق مسکن میاندوآب اخبار کنکور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحدهای مسکونی مسکن روستایی میلیون ریال مقاوم سازی واحد مسکن هزار نفر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد