Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:52:36 GMT

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۷۶۵

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که در این جلسه فیلیپ بارتون معاون وزیر امور خارجه برای طرف روس روشن ساخت که دولت لندن از تحریم‌های جدید آمریکا در واکنش به اقدامات اخیر روسیه حمایت می‌کند.

دولت جو بایدن امروز این تحریم های جدید علیه روسیه را به بهانه اقدامات روسیه از جمله هک و حملات سایبری و همچنین مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وضع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براساس این تحریم ها، آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که ۳۲ فرد و نهاد روسی تحت این تحریم ها قرار گرفته اند.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه امروز با سفر روسیه، مراتب نگرانی لندن را نسبت به استقرار نیروهای مسکو در مرز با اوکراین ابراز و ادعا کرد که این فعالیت‌ها تهدید آمیز و باعث ایجاد بی ثباتی می‌شود. این دیپلمات انگلیسی افزود: «روسیه باید اقدامات تحریک آمیز و تنش‌زا  را در راستای تعهدات بین‌المللی‌اش متوقف کند.»

برچسب‌ها اوکراین روسیه انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه انگلستان اوکراین روسیه انگلستان اخبار کنکور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند