Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:09:37 GMT

ضرورت اصلاح برخی قوانین بخش معدن

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۲۷۹۹

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی گفت:فضای رانت‌دهی و رانت خواهی در این بخش، جز با اتخاذ تدابیر مناسب و تصویب قوانین مناسب عملیاتی، پایان نمی‌یابد.

اوافزود:باید در قوانین این بخش، تجدیدنظر شود وگرنه هر فرد متمول و غیراقتصادی نیز می‌تواند اقدام به اخذ و حتی خرید و فروش پروانه‌های اکتشاف معادن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه با اشاره به نقش ویژه شورای معادن استان در توسعه اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال، خواستار تلاش مسئولان برای افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن شد.

 اوگفت: متاسفانه در حال حاضر، میزان سرمایه‌گذاری معدنی استان نسبت به استان‌هایی که از ذخایر معدنی بسیار کمتری در مقایسه با آذربایجان شرقی دارند نیز کمتر است.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" از سوی رهبر انقلاب، گفت: مشکلات مربوط به حوزه معدن باید به صورت کارشناسی بررسی و وظایف هر یک از دستگاه‌های مسئول برای مانع‌زدایی از فعالیت‌های بخش معدن، به شکل جزئی و عملیاتی مشخص شود.

در این جلسه مصوبات کمیته فنی شورای معادن استان، گزارش عملکرد شورا در سال ۹۹ و هدف‌گذاری سال ۱۴۰۰، گزارش آخرین وضعیت محدوده‌های اکتشافی و پهنه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و موضوع واحد فرآوری طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب نیز بررسی شد.

آذربایجان‌شرقی با ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی رتبه نخست کشوری را دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه اقتصادی سرمایه گذاری آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید