Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:37:06 GMT

اهواز و آبادان سیاه شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۳۳۷۲

اهواز و آبادان سیاه شدند

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به رنگ‌بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دو شهر اهواز و آبادان بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرهایی با شاخص خطر بیشتر از ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر جمعیت بستری و به عنوان رنگ سیاه در استان خوزستان شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: ملاک رنگ‌بندی بر اساس شاخص‌های خطر است؛ رنگ سیاه که به تازگی اعلام شده، شاخص بالای ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر بستری را ملاک قرار داده است که ملاک نه تنها بیماران مثبت قطعی بلکه بیماران محتمل را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برخی بیماران ممکن است علائم تنفسی نداشته باشند اما تست آن‌ها مثبت باشد، این بیماران نیز با یک ضریب پایین‌تری در این شاخص لحاظ می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دو شهر اهواز و آبادان بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرهایی با شاخص خطر بیشتر از ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر جمعیت بستری و به عنوان رنگ سیاه در استان خوزستان شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های خوزستان بیان کرد: هم‌اکنون در بخش کرونای بیمارستان شهدای ایذه هستم که همراه با همه بخش‌های استان خوزستان در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند. وضعیت شهر اهواز در روزهای اخیر در تعداد بیماران مثبت قطعی تقریبا ثابت مانده است اما در تعداد بیماران محتمل افزایش داشته است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: بیشترین درگیری را در شهرهای شمالی و شرقی خوزستان داریم؛ در شمال استان خوزستان شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر و در شرق استان نیز بهبهان و امیدیه عمده درگیری با ویروس کرونا را دارند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شهر آبادان از روز اول موج سوم بار مراجعات زیادی به مراکز درمانی داشته است، تصریح کرد: در بیمارستان‌های آبادان کماکان بار مراجعات و بستری زیاد است اما شهرهای خرمشهر و شادگان در کنترل هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا خیز کرونا در خوزستان خیز چهارم کرونا استان خوزستان رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز