Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:59:39 GMT

ابتلا به کرونا در دزفول همچنان رو به گسترش است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۰۱۹

ابتلا به کرونا در دزفول همچنان رو به گسترش است

به گزارش ایرنا میثم مردسلطانی پنجشنبه با اشاره به اینکه هرچه غلظت ویروس در هر منطقه افزایش یابد وارد پیک جدیدی می شویم افزود: طبق تجربه ماه های اخیر ویروس جدید علاوه بر سرایت بیشتر، رفتار تهاجمی بیشتری نیز دارد و بیماران را سریعتر  بدحال می کند.

وی اظهار داشت: هرچه تعداد تست کرونا در دزفول افزایش یابد تعداد افراد مثبت نیز افزایش می یابد این در حالی است که از نظر علمی باید ۱۵ درصد تست ها مثبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول به فشار روانی وارد شده به کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: نیروهای بهداشت و درمان هیچ محدودیت زمانی برای ارائه خدمات ندارند و فشار کار روی آنها زیاد است، کمردرد، آرتروز گردن، فشار روحی و روانی از جمله عوارض کرونا بر پرسنل بهداشت و درمان است.

مرد سلطانی همچنین گفت:دقیق ترین تست تشخیص کرونا، تست پی سی آر است که کمترین تعداد ویروس را در بدن شناسایی می کند.
وی اظهار داشت:البته این تست خطاهایی در نمونه گیری دارد و  هنگامی که از قسمت بینی فرد تست گرفته می شود ممکن است به علت مقاومت فرد ویروس نچسبد و تست  منفی نشان دهد.

وی افزود: بعد از ۱۴ روز از آغاز علائم نیاز به انجام تست نیست و فرد در صورت نداشتن هیچ علامتی و مصرف نکردن سه روز دارو به شرط استفاده از ۲ ماسک می تواند به زندگی عادی برگردد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در صورتی که فرد ۲ تست کرونای منفی در ۲۴ ساعت داشته باشد دیگر ناقل ویروس نیست. 

دزفول در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر به تعداد بیماران کرونایی این شهرستان اضافه می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا تست کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تست کرونا دزفول ویروس کرونا تست کرونا دزفول خوزستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست