Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کاظم زاده، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه پیش از این برای دریافت اصالت کالا‌ها برچسب اصالت روی محصولات درج می‌شد،گفت: متأسفانه افراد سودجو با جعل این برچسب و تقلب‌های متفاوتی که در نشر آن انجام می‌دادند باعث شدند در مقاطع مختلف شکل برچسب تغییر کرده و طرح‌های متفاوتی عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: هم اکنون برای سهولت در روند بررسی اصالت کالا و ممانعت از هرگونه جعل و تقلب، سامانه‌ای با عنوان ttac طراحی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است تا با وارد کردن اطلاعات محصول از اصالت سلامت آن در روند تولید و عرضه اطمینان حاصل کنند.

کاظم زاده تصریح کرد: حتی محصولاتی که به صورت وارداتی از خارج از کشور وارد بازار‌های عرضه داخلی می‌شوند باید علاوه بر تأییدیه‌های سازمان غذا و داروی کشور از کد اصالت کالا برخوردار باشند، به این ترتیب افراد می‌توانند با خراشیدن لایه پوشاننده روی محصول، کد ۱۶ رقمی درج شده را استعلام کرده و از سلامت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنند

کاظم‌زاده افزود: استعلام محصولات مورد نظر از طریق ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲، مراجعه به وبگاه www.ttac.ir و یا از طریق سامانه TTAC امکان‌پذیر است.

او تأکید کرد: برچسب رهگیری اصالت کالا حاوی اطلاعات شناسه تجاری فرآورده، شناسه ردیابی، رهگیری، سری ساخت و تاریخ انقضا است و هر فرد به سادگی می‌تواند اصالت سلامت محصول مورد نظر، تولیدکننده، زمان انقضا و حتی مسیر ورودی کالای وارداتی را در این روند بررسی کند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم ارایشی گواهی سلامت اصالت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله ای و ۵ تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۰۹۶۳۰۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان وظیفه شناس در حوزه قاچاق کالا است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899802

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا